Politisk debatt (2021–2022)

Det ska erkännas. Jag håller med Carl Bildt om detta.

Och jag saknar det budskapet i dagens kampanj

5 gillningar

Professor Jan Blomgren förklarar elsystemet på ett lättförståeligt sätt:

Denna flyttas till Politisk debatt då videoklippet är en partsinlaga från Sverigedemokraterna.

2 gillningar

Ord och inga visor av Per Svensson.

Så varför går Kristersson inte hem? Det brutala svaret kan vara att vi känner igen en dålig förlorare när vi ser honom. Och vi har svårt för förlorare som kanaliserar sin ilska och bitterhet i efterslängar och surmulna påhopp.

I princip en politisk dödsruna skriven i förtid.

Ja man får ju de väljare man förtjänar.

1 gillning

Sverigedemokrataten och egenföretagaren inom kärnkraft Jan Blomgren förklarar hur han ser på kärnkraft på en Sverigedemokratisk YouTube-kanal.

Det kan nog vara så men naturlagarna bryr sig inte om politisk åskådning. Så han har en poäng i det han sa. Stora generatorer ger stabilitet i elnätet.

2 gillningar

Denna affisch "triggar" mig...

Höga förväntningar löser ingenting. Det ger inte ens en antydan om metoden att fixa bra resultat som är det som vi vill ha

Att använda partiledarens betyg från ett betygssystem som inte längre finns och en läroplan som inte existerar känns också… meningslöst Och mest ett bevis på att betyg säger ingenting.

Att jag har höga förväntningar på vår politiker gör dem (politikerna) bättre.

Jag slarvade när jag fotade - för nu är jag nyfiken på Johans betyg i Stenografi...

Läsvärt. På jakt efter det folkparti som flytt

Jag föredrar iofs whisky i lagom mängd istället för massor av vin men :slight_smile:

Förtroende kapital

1 gillning

Per verkar ha lite otur med vilken ”forskning” han väljer att hänvisa till och tro på.

2 gillningar

Ja och MP har numera bytt ut "Förnybart" mot "Fosilfritt" i sitt partiprogramm gällande energi. Undra varför :slightly_smiling_face:

1 gillning

SVTs valkompass ändrades ju förra veckan så S numera tycker att kärnkraft är ganska bra jämfört med innan ganska dåligt.

2 gillningar

Det är väl bra för alla inblandade parter?

Det är det, om man nu inte är MP, V eller lite C.

V räddade tillsammans med C och S kärnkraftverken från att läggas ner 2010 så det skall nog gå bra även denna gången.

Det hoppas jag. :slight_smile:

Det blir klurigare och klurigare för S att få ihop det med sina ”bundsförvanter” :smirk:

1 gillning

Oktoberöverenskommelsen. :wink: