Politisk debatt (2021–2022)

Antingen har man en princip där man ser till vad partiet säger. S säger att man inte kommer införa fastighetsskatten.

Eller så ser man till potentiellt fara att vissa frågor få stryka på foten i kompromisser för att bilda en regering.

Gör man det så är Vänsterns vurmande för fastighetsskatt betydligt lättare att acceptera än Sverigedemokraternas vurmande för att montera ner demokratiska instutioner.

Där har du en poäng @garda . Ingenting är heligt i sveriges mest pragmatiska parti :slight_smile:

Moderaternas framtidsversion verkar vara planekonomi – i alla fall i elfrågan. Kanske läge att förstatliga Eon här och nu :slight_smile:

Tillsammans med alla banker som V vill :slightly_smiling_face:

Japp, så därför röstar vi varken på V eller M!

1 gillning

sci-fi 80s GIF

Sa någon V?

5 gillningar

SD igen alltså.

Vad SD gör eller inte gör har noll påverkan på huruvida fastighetsskatten är ett halmstrå som du påstår.
Om det nu är ett halmstrå så är det ett jäkligt tjockt halmstrå.

Man kan ju välja att vara ideologiskt blind och enbart lyssna på partistyrelsen eller så kan man titta på sannolikt valresultat och lätt se att det kommer bli kompromisser. Och om rödgröna röran vinner så är de väldigt oeniga, det kommer bli kompromisser om saker de lovat att göra eller inte göra.

Men M har gjort bra grejer med. Jobbskatteavdraget alla utom det sista tycker jag var en mycket bra sak. Om nu S tycker så illa om det har de haft lång tid att riva upp det. Jag var aktiv i föreningar på den tiden och flera som sade att nu måste jag minska min aktiva tid för jag måste börja jobba. Många som gick på bidrag istället för att arbeta och betala skatt då det var tillräckligt lönsamt för individen

Du kan inte välja huruvida ett samarbetsparti påverkar eller ej. Om du har en princip för vänstern så kan du inte ha en annan på SD. Så enkelt är det :slight_smile:

2 gillningar

Jag är gammal Liberal, jag tycker aliansen gjorde ett riktigt bra jobb. Mitt problem är inte med M som har varit, utan det M som är nu.

3 gillningar

Det har jag inte, men frågan är inte hur högern hanterar fastighetsskatt.
Du påstår att det är ett halmstrå, jag visar att det inte är ett halmstrå, du börjar svamla om SD.
Svårt att hålla dig till sakfrågan eftersom du har fel?

4 gillningar

Ja men det gäller ju alla riksdagspartier tycker jag. Finns där något parti som är bättre nu än förr tycker du? :slightly_smiling_face:

Frågan handlar inte om fastighetsskatten överhuvudtaget.

S och C har mognat rejält!

Fattar inte :slight_smile:

Tillåt mig att små le :slightly_smiling_face:

Det var svar på ZOP, hon har V-uniform och loggan är en råtta :stuck_out_tongue:

4 gillningar

Har du inte koll på tv-serien ”V”? :lizard:

Korrekt, det handlar om att du påstår att det är ett halmstrå när det inte är det.