Politisk debatt (2021–2022)

Funderar på hur det blir om S behöver förhandla med Amineh och ge henne något i utbyte för hennes röst. Hur skulle det se ut i Turkiets ögon..
Det är en lurig situation vi befinner oss i just nu.

3 gillningar

Sist kostade det 3 miljarder, det dubbla nu?

Fast iofs, hon menar väl vad hon sa. :joy:

Ibland önskar man att riksdagen hade fungerat lite mer som Robinson. Någon blir utröstad varje vecka.

1 gillning

Hatar när det händer att någon nyttjat mitt konto.

Verkar varit ett gäng.

Nu kom det ett krav Maggan troligtvis får svårt att lova:

Blåman är troligtvis ett fejkkonto. Det är så vissa smutskastar sina politiska motståndare🤷🏻‍♂️

Kakabaveh kommer inte att bli omvald så det är logiskt att hon driver på så hårt som hon kan

Jag vet faktiskt inte. Det finns gott om idioter där ute.

Du är inte ensam om att svälja betet.

1 gillning

Logistk vore det väl att man tar ett pris för att stödja ett misstroendevotum? Borde inte SD , M KD L betal för hennes röst? Dom behöver ju henne aktiva röst om dom verkligen vill byta regering, då borde dom ju rimligen locka med något mer än morgan kan man tycka. Men allt är väl till salu ...

//Daniel

Men hon är väl så vänster att hon tar i så hon även blir röd i ansiktet..?:sunglasses:

Tveksam till att det är ett fejkkonto.

Heter hunden Margareta och Fjordor och får trollen ta hunden med sig in i himlen?

Men de säger ju att de inte vill byta regering, de vill ju "bara" ta bort Morgon Johansson så här en minut i tolv.

Och vad har de att kunna erbjuda? De har inte gjort sig kända för att hålla sina löften. Det är val om 3 månader. Så de har ingenting av värde att erbjuda.

Det är det nog men det finns ju triljoner liknande konto som inte är.

2 gillningar

Jag tycker att fejkkonto är felaktigt namn. Iofs så kidnappade Trump ”fake” rejält men jag tycker att konton i avsikt att sprida desinformation är mer än ”fejk”

Trots allt så finns kontot :slight_smile:

Någon som känner igen sig? :wink:

Nej bor i Skåne.

1 gillning

En riktig opposition vill alltid ta makten i varje given stund, men som sagt inte ett barn i den politiska farstun, och som du säger vad har dom att erbjuda? Så det är bara dyr politisk teater. Men det konstiga är då att varför vill dom flesta bara ställa till med oreda, vart är den konstruktiva dialogen? Nej svenska politik är jag, mig och oss själva, samt alla andras ofullkomlighet.