Podcast: Vad har 2025 att komma med?

Från sajten:
image

Ännu en fantastisk vecka som startar med Peter Esse, Ellen Eliasson och ljudtekniker Dennis Klarin. Första avsnittet för året – vad har vi att se fram emot egentligen?

2025 är här, blir det ett prylar eller är det Ai och olika typer av tjänster som blir fokus även i år? Peter, Ellen och Dennis kommer fram till lite att se fram emot i alla fall. Spel, serier, prylar och inte minst Nintendo Switch 2.

Länkar från veckans avsnitt

Så lyssnar du

Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer varje vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.

Stöd oss

Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!

Stöd oss på Teknikveckan, bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons, medlemmar och följare. Utan er vore ingenting möjligt.

Jag tror 2025 blir ett fintfint år med massa skojiga prylar och även massa AI grejer.

Jag har själv inte tänkt ut vad jag ska köpa detta år, det jag vet är lite grejer från Raspberry Pi dock. Deras nya skärm, en Pi 500 och sedan Compute Module 5 med något roligt IO Board. Kanske deras egna.

Annars tar jag grejerna som dom kommer som vanligt!

Själv funderar jag på om 2025 blir året jag inte köper några nya teknikprylar överhuvudtaget. Har ju redan allt jag behöver och mer därtill :sweat_smile:

3 gillningar

Jo, det skulle vara skönt! Jag har det mesta och lite till också. Tyvärr kommer det alltid något man "behöver".

Mitt år började med en router, vilket jag har några på lager. Dock inte denna! :wink: Sedan samlar jag på Raspberry Pis. Har alla som gjorts sedan den första för 12 år sedan utom dom jag skrev om över.

Som tur är är dom inte allt för dyra!

Försöker hålla mitt nyårslöfte att inte Googla, kör oxå ChatGPT jordglob. Blir lite bökigt på iPhone fast gnäll förändrar ju inte världen. :wink:

Annars är jag så pepp på nya Nintendot, värmer upp med Paper Mario tusen dörrar.

Bra pod! :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Det jag hoppas med AI är att man bara behöver droppa ned en terminal och skriva sin fråga och få ett bra svar.

Jag är nästan där idag, men ibland så får jag svar som är av den skummare typen och måste kolla upp allt. Jag har försökt skräddarsy min till max för mina behov.

Men det är kul att leka med och hoppas det blir bättre med tid!

1 gillning