Podcast: Spelveckan

Från sajten:
image

Denna vecka blir det en duett när Esse är på resande fot, då får Ellen och Dennis klara sig själva.

Det blir en hel del spel även denna vecka. Nintendo Switch 2 närmar sig och lite nytt skvaller kommer varje vecka. Dessutom får vi äntligen veta vad Ellen tycker om det ”nya” Sims – krossades hennes nostalgi eller inte. Dessutom har Dennis lättat på lädret och shoppat en del som han är överraskande lycklig över, när det annars är ganska torrt på teknikmarknaden.

Länkar från veckans avsnitt

Så lyssnar du

Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer varje vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.

Stöd oss

Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!

Stöd oss på Teknikveckan, bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons, medlemmar och följare. Utan er vore ingenting möjligt.

Lite klurig veckans fråga tycker jag. Jag köper mycket jag är nöjd med. Men sällan jag köper det senaste och dyraste.

Själv har jag alltid varit mera för mjukvara än hårdvara. Sedan Amigans tid. Jag hade en 500 och till och med den var inte dagsfärsk när jag hade den.

Senaste åren tycker jag inte det har kommit något nytt spännande som inte redan finns. Snäppet snabbare CPU, GPU, mera RAM o.s.v. Grejen är att jag behöver inte mera kraft i mina datorer längre.

Idag skiter dom i att optimera mjukvara och bara höjer systemkrav istället. Jag använder Linux och vet varje packages som finns i min dator. Behövs det inte tar jag bort det.

morgon svammel från mig!

Köpte nya pluppar till mina airpods pro 2 snäckor och vilken skillnad de blev jämfört med de gamla :smile: Så de köpet är jag nöjd med :sunglasses:

1 gillning

Apple eller tredje part?

Apples denna gång! Upplever att anc fungerar bättre med deras än tredjepart med pluppar gjort i skumgummi

1 gillning

Köpte dom här till mina Pro 2 och upplever också bättre ljud, framförallt basen. Foam inuti och silikon utanpå, sitter som en smäck!
https://www.amazon.se/dp/B0C7QN1X68?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1

Mina finfina köp! :heart::money_with_wings:

3 gillningar