Nu är äntligen Teknikveckan tillbaka efter ett längre sommaruppehåll än planerat. Men när sommaren tar slut så tar teknikhösten vid. Vi har en framtid med både IFA och Apple Event, men det är inte det vi ska prata om idag.
Det blir ett avsnitt om att Konsumentverket vill förbjuda telefonförsäljning, Spotify kommer med meddelandefunktion, spel, kultur och lite spännande teknikrelaterat har såklart hänt i sommar också.
Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer varje vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.
Stöd oss
Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!
@DennisKlarin, kul med Switch 2, den såg jag inte komma med tanke på den massiva kritiken i våras. Gillar du Zelda så köp patchen för Zelda: Breath of the Wild till Switch 2. Ja, du kommer få betala ännu mer pengar för ett spel du redan har betalat fullt pris för, så muttra högt, hyt med näven och börja skriva insändare till lokaltidningen (fast skicka inte). Men när du väl börjar spela finns det en chans att du kommer känna att grafiken är riktigt nice nu, och den interaktiva kartan som du kan ha på din iPhone eller iPad ger spelet en helt ny dimension, och ilskan är borta.
Angående Spotify, att de drar igång en chatt och har mycket rörligt material som shorts och videos. Jag tror det är en strategi för att ta upp kampen med TikTok, då behövs sånt som kidsen vill ha. Sen är det såklart tråkigt för dig och andra hifi-entusiaster som vill ha lossless-ljud och mer av det klassiska med cd/LP-fodral. Ni är en minoritet och det är nog inte lönsamt nog att satsa på det. Jag hade bytt till någon annan musiktjänst och känt en viss stolthet över att Spotify tar upp kampen mot Kina.
@Bluish ,bra tips med The Gilded Age, jag tror min fru som gillade Downton Abbey kommer älska den.
Det gör hon säkert! Den kan kännas lite seg i början av säsong 1 men håll till godo, jag satt på nålar nu under alla avsnitt tredje säsongen för den är så sjukt bra.