Podcast: CES, gamla spel och vibrerande tandborstar

Från sajten:
image

Denna vecka är den numera klassiska trion splittrad. Men misströsta inte, för Bulan Bulansson vikarierar som ljudtekniker när den ordinarie är på resa.

Världens största pryl-mässa har gått av stapeln i Las Vegas, CES. Esse var där och berättar mer. Ellen drömmer om att få spela gamla spel och Bulan har tagit sitt smarta hem till nästa nivå. Tillsammans med mycket mer i veckans avsnitt.

Länkar från veckans avsnitt

Så lyssnar du

Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer varje vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.

Stöd oss

Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!

Stöd oss på Teknikveckan, bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons, medlemmar och följare. Utan er vore ingenting möjligt.

Ett spel jag lirade en del hos en polare men som inte finns att spela på laglig väg idag är Tintin i Tibet (svenska varianten) till Super Nintendo. Läser en del Tintin för min son idag och påminns om spelet :blush:

2 gillningar

Äldre spel är fint! Några av mina äldre favvospel:

[NES] Super Mario Bros. 3 (1988)

[SNES] Chrono Trigger (1995) - "Spelar fortfarande spelet"

[N64] Perfect Dark (2000)

[PS1] Castlevania: Symphony of the Night (1997) - "Spelar fortfarande spelet"

[PS2] Baldur's Gate: Dark Alliance (2001) - "Spelar fortfarande spelet"

[Dreamcast] Resident Evil - Code: Veronica (2000) - "Spelar fortfarande spelet"

[Xbox] Halo: Combat Evolved (2001)

[PC] S.T.A.L.K.E.R. (2007) - "Spelar fortfarande spelet"

Jag spelar nästan alla spel fortfarande lite då och då! Jag emulerar en hel del dock! Min lista är dock bara en bråkdel av vad jag spelar. Jag hinner dock inte spela så mycket idag.

1 gillning

Tack för podd!
Ni nämde något om att ni har ett par tusen lyssnare per avsnitt och jag är en av dessa. Jag skulle vilja passa på att säga att jag uppskattar dessa podcasts väldigt mycket. Ni är ofta mitt sällskap under cykelpendling eller en långpromenad. Blir alltid lika glad då det dyker upp ett nytt avsnitt! :slight_smile: Håller tummarna för att ni ska fortsätta släppa avsnitt med den här frekvensen.

Till gamla spel.

• SSX var fantastiskt.
  • Roller Coaster Tycoon (1:an och 2:an), släpptes nyligen en port till Nintendo Switch som är väldigt trevlig).
  • Need for Speed Most Wanted
  • Mulle Meck
  • Ratchet and Clank Multiplayer
  • Pettson och Findus
2 gillningar

Kul att höra! Det ska vi nog absolut se till att göra. :smiling_face_with_three_hearts:

Visst var SSX grymt, hade lätt spelat det idag om det kommit en remake eller likande.

Dom gjorde något med most wanted, finns två spel som heter det? Men helt omöjligt att hitta det första som var så sjukt grymt med den blåvita bmwn.

Rollercoaster funkar också grymt bra idag fortfarande. :blush: