Podcast: Årets bästa och sämsta prylköp

Från sajten:
image

Givetvis är topp-trion, Peter Esse, Ellen Eliasson och ljudtekniker Dennis Klarin tillbaka för årets sista avsnitt. 2024 skall knytas ihop med bästa och sämsta tekniken för året.

Året 2024 blev främst Ai´s år, men såklart köpte vi på oss rejält med nödvändig bra teknik och onödig dålig teknik. Men vad var bäst och sämst egentligen? Förutom att trion listar sina toppar och dalar under teknikåret, så blir det också en kort inblick och några spaningar inför kommande år.

Länkar från veckans avsnitt

Så lyssnar du

Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer varje vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.

Stöd oss

Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!

Stöd oss på Teknikveckan, bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons, medlemmar och följare. Utan er vore ingenting möjligt.

1 gillning

Mitt bästa köp tillsammans med årets bästa skiva.

Portal är en bonus och såklart ska det också tilläggas att MacBook Pro M4 och iPhone 16 Pro Max är årets bästa köp, men det är för självklart. Bra teknikår ändå! :heart:

7 gillningar

Småjobbig start på poddavsnittet! Dock sant! Esse's mic är bättre nu!

Jag skriver alla möjliga okej ja. Okay, okey, k, ok och så vidare. Och lixom är ett fint ord också!

Gott nytt år bubblan!

1 gillning

Mitt älskade datorbygge.

Lägger en bild på min molnlampa med Hue i också för effekt. :grin:

Och för den som är lite sugen på en Shark Flexstyle:

Kan inte lova alla får samma resultat dock.

15 gillningar

Mycket trevligt musikval :wink:

1 gillning

Mac minin är inte riktigt uppackad på denna bilden men vi kör på den så länge.

Audin

Och sist men inte minst (för det är Mac minin) – Sonos Ace

7 gillningar

Skall köpa och testa!

3 gillningar

Säg att du vill ha ”långt och lockigt” hos frisören annars.

Hoppade till lite för elbilsveckan, fick kolla om jag spelade rätt pod. :sweat_smile:

1 gillning

Jag delar inte riktigt @Esse åsikt om att smarta regulatorer på fjärrvärme inte har någon poäng.

Vi har fjärrvärme, nedervåningen är golvvärme och där är det som du säger att det tar för lång att höja/sänka fast övervåningen som har vägghängda vattenelement där tycker jag att det gör skillnad.
Är mer att vår säng står nära elementet och det är rätt gott att inte behöva sova mot ett element som strålar värme så där sänks det automatiskt.
Även när huset är tomt så sänks övervåningen och frugan klagar direkt att det är kallt om hon jobbar hemma så nått skillnad blir det. :slight_smile:
Kör Netatmo.

2 gillningar

Ja, jag stängde av och lyssnade på en annan, men sen såg jag att det var rätt pod :smiley:

1 gillning

Haha, esse säger fel. Haha, tänkte inte ens på det! :joy:

1 gillning

Samma här trodde att jag klickat på fel pod först.

En liten inblick från imorse i vår Slack :joy:

7 gillningar

Håller med dig att ”jag fattar fortfarande ingenting” När jag tror att de pratade om grafikkort. :joy:

Men tycker att det var intressant att lyssna på er ändå. Tycker ni hittat ett bra samspel med nya supertrion. :grinning:

2 gillningar

Hehe, nä. Databyggen är bara för riktiga ärkenördar! :joy:

2 gillningar

Tänk på det som en musikmaskin bara så förstår du!

Eller som Lego! Ett RAM-block här, och en CPU där typ!

6 gillningar

Normen bland många. :joy:

1 gillning