Podcast: Ai och pappersböcker är överskattade

Från sajten:
image

Denna vecka möts vi återigen av trion Peter Esse, Ellen Eliasson och ljudtekniker Dennis Klarin. Förbannade på allt som är underskattat och överskattat.

Esse har blivit nätfiskad och är förbannad på både Facebook och AirPods Max – även med USB-C. Ellen har köpt böcker men läser ändå på sin iPad och längtar efter Cobra Kai även om delar av säsongen redan är här. Dessutom förutspås framtiden för Ai och vad det egentligen ska användas till – och hur lång tid har vi egentligen på oss innan Ai helt tagit över, löst alla världens problem och gjort oss överflödiga?

Veckans länkar

Så lyssnar du

Du kan lyssna på Teknikveckan via Apple Podcaster, Spotify och överallt där poddar finns. Sök bara på Teknikveckan så hittar ni oss. Nytt avsnitt kommer nu varannan vecka överallt där poddar finns eller helt reklamfritt via din egen Patreon-feed.

Stöd oss

Med Teknikveckan+ innebär det att du får varje avsnitt reklamfritt i din poddspelare och alldeles egna podcast-feed. Du får din unika podd-feed skickad till dig när du registrerar dig som abonnent på Patreon. Du får också unikt innehåll i vårt forum Bubblan och mer av oss!

Stöd oss på Teknikveckan, bli Patreon nu!

FÖLJ OSS

Vi vill sända ett stort TACK till alla våra Patreons, medlemmar och följare. Utan er vore inget möjligt.

Digitala böcker i all ära men utan fysiska böcker försvinnner våra bibliotek och dom är oerhört viktiga.
Sedan måste jag ju påpeka att Ellens medverkan verkligen höjt podden. Hon kompletterar er andra på ett väldigt bra sätt.

3 gillningar

Jag har splittrade känslor kring AI. Jag både gillar och hatar det. Jag har lekt lite med det, men inte så mycket mer. Tycker det känns känslolöst på någotvis. Texter blir stela och tråkiga i mitt tycke.

Just nu känns det som alla skriver och pratar om AI, men i min umgängeskrets verkar inga bry sig om det. Både unga och gamla! Många vet dock inte om att dom använder det redan. Jag tror dock det finns många arbetsområden för AI!

När jag börjar använda LLM på riktigt kommer jag inte köpa någon tjänst, utan använda Ollama AI och ladda ned dom AI models jag behöver. Ollama är bara en av många man kan använda.