Plex vill göra streaminglivet lite enklare

Från sajten:
image

Plex lanserade igår en ny funktion som de kallar discovery som ska bota streamingångesten vi många bär på.

Vi är nog många på denna planet som parkerar rumpan i soffan och börjar bläddra bland alla streamingtjänster man betalar för och hittar sällan det man kanske vill se. Detta vill Plex råda bot på genom sin nya funktion discovery som just nu är i öppen beta. När vi öppnar Plex så får vi nu en fråga vilka streamingtjänster vi betalar för och sedan kan vi under discoveryfliken i appen se vad som erbjuds på dessa streamingtjänster.

Om vi hittar något vi vill se så finns det lite olika val, antingen om du har filmen eller serien i Plex-biblioteket så startas filmen direkt men om den är på till exempel Netflix så kan vi genom vissa Plex-appar (beroende på plattform) få en länk till serien eller filmen så den startar i Netflix-appen.

Det går även att skapa en watchlist i Plex för alla saker vi vill se oavsett vilken streamingtjänst de finns på och med i utbudet av streamingtjänster finns till och med Viaplay, Cmore och SVT. Vill du söka efter en film eller serie så kan du även göra det direkt i Plex och se om materialet finns tillgängligt på streamingtjänsterna du betalar för.

Källa: Plex

1 gillning

Aldrig sett ett bolag som jobbar så hårt på att vara fortsatt relevanta allt eftersom kärnverksamheten blir mindre och mindre.

Man måste ju ändå ge dem att det här är den första användbara funktionen de släppt på flera år jämfört med allt bloatskit de har lanserat tidigare.

1 gillning

Det här var ju nice tycker jag.

Trevligt, men det verkar inte helt integrerat med sitt bibliotek.

Stör mig lite på att avsnitt som inte är släppta dyker upp som osedda i ens watchlist. Tycker de ska bli osedda först när de är släppta och jag inte sett avsnittet :wink:

Exempel:

2 gillningar