Så underbart!
Körde just igång de o de funkar alldeles utmärkt!
Nån mer som är sugen att få in Plejd i Apple Home som kör home Assistant? Kolla in detta:
Så underbart!
Körde just igång de o de funkar alldeles utmärkt!
Nån mer som är sugen att få in Plejd i Apple Home som kör home Assistant? Kolla in detta:
Coolt! En snabb liten guide hade nog uppskattats! Särskilt för de som Googlar om det.
Ja men jag man ju inte detta med Home assistent fan
När det gäller hårdvara, behöver man då bara en rpi4 och en valfri plejd-puck?
Man behöver inte en plejd-gateway?
Jag som inte kör HA tycker nog att detta är en lite för omständig väg för att få in plejd i HomeKit. Speciellt med tanke på att ryktet är att inom några månader så ska plejd GW få HomeKit-stöd.
Men samtidigt så lockas mitt teknikhjärta till att prova, men min bekväma medelåldershjärna säger stopp, inget som riskerar mer teknikstrul i mitt hem…
Det ryktet i sig är ju flera år gammalt…
Absolut. Jag har slutat vänta.
Vid tillfälle så kan jag ordna med en guide. De var tämligen straight forward och jag är själv nybörjare på Home Assistant, i grunden följde jag guiden som är på sidan jag länkade till.
Jag har skrivit med Plejd på twitter och ambitionen deras var att få igång Homekit innan årsskiftet, men de vet vi ju nu alla att de gick åt skogen. Dom klarade inte att hålla tidsplanen och beskrev att de inte var utan svårigheter!
Nu har jag kört de några dagar och kan säga att de funkar bra att köra via Homekit. Kan vara lite lagg nån gång, men inte mer än de är från Hue till o från.
Äntligen är de släppt! Homekit + Plejd = sant
Ville bara nämna att man kan få in plejd i home assistant nu.
Man behöver bara få veta vilken pairing kod man har i homekit.
Det fungerar klockrent att styra via home assistant
Har gått jätte bra att få in i flera år i HA. Men är väl lite enklare nu bara
Välkommen till forumet!
Hej,
Hur gjorde du?
Enligt inlägg #1?
Hej,
Hur får jag paring code som Home Assistant frågar efter? har en gammal gateway och det finns ingen pairing code på den. Den går att få in i Homekit men Home assitant behöver paring code.
Du måste kontakta Plejd.