PlayStation lanserar molnströmning av PS5 spel i oktober

Från sajten:
image

I slutet av oktober kommer det bli möjligt att streama spel på PlayStation 5 via deras egna molntjänst men det kräver att man betalar för PlayStation Plus Premium.

PS5 cloud streaming har legat i beta ett tag men den 23 oktober kommer deras egna streamingtjänst av spel till PlayStation 5 att släppas i Europa. Bland titlarna som kommer gå att spela hittar vi bland annat Horizon Forbidden West. Ghost of Tsushima, Mortal Kombat 11, Sants Row IV och Marvel’s Spider-Man: Miles Morales. Utöver dessa titlar så har även ett par gamla klassiker lagts till och det kommer även gå att streama speldemos.

0x010F=Sony Interactive Entertainment Inc.|0x012F=7.80.00.00-00.00.01.2.1|0x0152=0x00000004|

Det kommer gå att välja att streama spelen i 4K, 1440p, 1080p och 720p i 60FPS, SDR eller HDR. Medans vi streamar spelen så kommer det även gå att spela in upp till tre minuter video eller ta skärmdumpar som sedan landar i Media Gallery på PlayStation 5. För att testa på Cloud Streaming så krävs ett PlayStation Plus Premium-abonnemang.

Källa PlayStation

Någonstans är det ju PS5-molnstreaming UTAN PS5 man vill åt – i alla andra sammanhang är det ju bättre att bara ladda hem till konsolen.

1 gillning

Det enda jag kan komma på är om man inte har utökat lagringen i PS5 så kan det ju vara trevligt att slippa ladda ned allt. Men annars så ser jag inte mycket till vinst med denna tjänst i sin nuvarande form.

Ja, det vore ju bra om Playstation Portal kan köra detta utan att vara beroende av Remote Play från en befintlig PS5. Man kan ju hoppas att Sony åtminstone förberett för det i en kommande uppdatering av PS Portal. Annars ser jag inte heller nån större mening med vare sig detta eller PS Portal.