Pin-koden behövs ofta på Apple Watch

Min Apple Watch har sedan ett par veckor börjat hamna i ett läge där jag måste slå in pin-koden relativt ofta. Inte alltid, men ett par, tre ggr per dag. Det är inte armbandet som sitter mer löst. Tidigare var det som för de flesta, efter jag tagit på mig klockan.

Någon som varit med om något liknande? Vilka inställningar bör jag kolla?

Serie 6, OS 14.4.

Jag har inga problem så inget svar på din fråga, men har du ställt in så att telefonen kan låsa upp din Apple Watch? Jag tänker att det då skulle kunna underlätta eftersom telefonen kommer låsa upp din klocka när klockan automatiskt har låst sig.

Det var avstängt. Har tidigare haft det på. Måste stängts av i någon uppdatering. Tack så här långt! Borde ju vara det.

1 gillning

Jag har också upplevt det, till och från. Telefonen är dock alltid inställd att låsa upp klockan.

1 gillning

Jag har samma erfarenhet som Zinned. Ibland är det problem, inte ofta, men vissa dagar verkar det "jävlas".

Och jag har också telefonen inställd på att låsa upp klockan men telefonen är inte upplåst när jag har problem så det är något annat.

Det var tider det, som aldrig fanns. :joy:

:wink:

Konstigt, detta har aldrig hänt mig, om jag inte tagit av mig klockan, eller glömt att låsa upp den när jag sätter på mig den efter att jag laddat den. Varken på min gamla Series 7, eller på min Ultra2.

Det har det säkert, bara det att det inte är säkert att du märker det.

Så här långt har klockan funkat som den ska. Men väntar ett par dagar till innan jag helt blåser faran över,