Philips Hue uppdaterar och släpper nytt

Från sajten:
image

I ett rykande färskt pressmeddelande från Signify som står bakom varumärket Philips Hue nås vi av lite olika uppdateringar och nyheter. Som vi meddelade för någon vecka sedan så var något på gång och nu är det officiellt.

Philips Hue Lightstrip Plus Connected

Philips Hue Lightstrip Plus

Den populära ljusslingan Philips Hue Lightstrip Plus uppdateras och den största nyheten här är att avklippta delar kan återanvändas tack vare nya kopplingsbitar som medföljer. Dessutom kommer ljusslingan att kunna kontrolleras via Bluetooth också vilket innebär att du inte behöver ha en Hue Bridge i hemmet.

Rekommenderat pris är 899 kronor för 2 meters längd samt 279 kronor för 1 meters förlängning.

Philips Hue White A21

Philips Hue White A21

En kraftfull nyhet här är att den nya ljusstyrkan är hela 1600 lumen vilket lyser upp ett helt rum utan problem (samma styrka som en traditionell 100 W lampa). Vi får veta att denna nya ljuskälla är något större än tidigare varianter så ha det i åtanke om du vill byta hemma. Självklart kan du dimma den men tänk på att det inte är olika nyanser av vitt i Philips Hue White A21.

Rekommenderat pris är 279 kronor.

Philips Hue Bloom

Philips Hue Bloom

Även den lite äldre modellen Philips Hue Bloom får sig en uppdatering. Nu är det förbättrad färgkvalitet samt ökad ljusstyrka, nu 500 lumen som gäller. Detta innebär att Hue Bloom nu kan nå varmare temperaturer på sitt ljus, 2000 Kelvin och för kallare ljus hela 6500 Kelvin. Du kan dessutom dimma den ner till 1% för extra individuell stämning i hemmet, perfekt som en nattlampa. Precis som övriga armaturer kan du nu styra denna via Bluetooth också vilket innebär att det bara är att koppla in den och njuta av färgerna. Philips Hue Bloom kommer nu dessutom i svart färg utöver den vita.

Rekommenderat pris är 879 kronor.

Philips HUE Centris

Philips Hue Centris

Vi får även se en helt ny familj av innovativa LED-spotlights under namnet Philips Hue Centris. Designen är tagits fram med stor produktion av ljus i åtanke och de tillhör kategorin Hue White and Color Ambiance vilket innebär fritt fram att skapa nya härliga miljöer i hemmet. Speciellt för denna nya armatur är att det finns en fast del som belyser rakt och denna kompletteras med justerbara spottar vid ändarna för riktad belysning. Varje del kan självklart kontrolleras separat och roteras hela 350 grader. Philips Hue Centris kommer i två olika färger och 4 olika utförande.

Rekommenderat pris är mellan 3099-4999 kronor.

Pressmeddelandet från Signify avslutas med nyheten att alla deras Hue White Ambiance inomhusarmaturer nu stöder Bluetooth-protokollet.

Källa: Signify

2 gillningar

Avklippta bitar va ju grymt bra! Sånt uppskattas

Ännu bättre om kopplingsdonet fanns som 90 graders. Perfekt när man skall sätta bakom tv.

1 gillning

Faktiskt :smiley:

Någon som känner till ett företag som erbjuder detta ?

Ja, det är sinnes att det inge finns ännu. LIFX håller på med det.

1 gillning

Trevliga nyheter. Det enda jag saknade är en glödlampa som är avsedd för utomhusbruk.

Nu får ni rätta mig om jag har fel…

Men “glödlampor” brukar inte vara gjorda för utomhusbruk. Det är själva armaturen som är gjord för att ha ute och ger ett sådant skydd att man kan sätta en “glödlampa” i den…

Så har ni bara en armatur för utomhusbruk, så borde du kunna sätta en vanlig hue i den. Eller är det kylan ni funderar över? Om elektroniken i lampan klarar det?

Jag har Ikeas led i mina utomhuslampor. Det har funkat fint i flera år…

Så är det nog :slight_smile:

Glödlampor?:man_shrugging: