Jaha , skulle vilja ha tips på ”billig parkering ” i Malmö , området Lugnet , lugna gatan - typ triangeln , dottern bor där , kostar 180-250kr per dygn o stå , ja kan tänka mig o gå ( upp till 20 min från den platsen ) en hel veckopeng bara för o parkera , ja vet de storstad men va fasn , man e ju från landet o vill ha de så billigt som möjligt
Inne i stan är det avgifter dygnet runt och parkeringshusen kostar runt 200 kr dygnet. Däremot är det lite billigare ju längre ut från centrum du kommer — du hittar parkeringszonerna här. Är det ingen färg så är det gratis att stå.
Tipset är att ställa dig i närheten av en busslinje som går tillbaka till Triangeln. Exempelvis kan du stå utanför där jag bor och sedan ta buss 6 tillbaka.
Precis som @Esse skriver. Eller så åker du ut till Erikslust och parkerar i villakvarteren där och tar buss 3 (ringlinjen) eller buss 4 in till stan igen. Tar ca 10-13 min med buss in till stan.
Eller en voi längs ribban in. Väldigt fint såhär på sommaren.
Tackar !! Kom på att hon har ju elcykel så de blir nog till o parkera längre ut o sen ta mig in
Esse - om de står en silver v90 cc på din tomt så vet du att de jag 🫶🏻
Haha
Håller med vad alla skriver. Ställ dig i ytterområden och ta bussen in. Många pendlare som utnyttjar detta också. Dock så förhindras det mer och mer aktivt av Malmö stad. Men än så länge går det att utnyttja.
Du kan parkera gratis i centrala Lomma och ta Pågatåget till Malmö C på åtta minuter. Med stadsbussarna i Malmö kommer man inte så långt på den tiden.
Ställ dig hemma hos mig så kör jag in dig
Ja hör av mig
Den bilen asså ! Ja får plats mellan poolen och ditt bra o ha förråd , de bara klämma sig mellan
Snygg belysning!
Boendeparkeringen kostar 20kr/dygnet där (eller 25 möjligtvis). Regga bilen där via P-Malmö så kan du parkera där det står GK-L.
Tack , de löste sig , ställde mig vid en polare på skanör
Ja då får han ju rabatt på parkeringen.