Parkera centralt i Malmö

Jaha , skulle vilja ha tips på ”billig parkering ” i Malmö , området Lugnet , lugna gatan - typ triangeln , dottern bor där , kostar 180-250kr per dygn o stå :weary:, ja kan tänka mig o gå ( upp till 20 min från den platsen ) en hel veckopeng bara för o parkera , ja vet de storstad men va fasn , man e ju från landet o vill ha de så billigt som möjligt :relaxed:

Inne i stan är det avgifter dygnet runt och parkeringshusen kostar runt 200 kr dygnet. Däremot är det lite billigare ju längre ut från centrum du kommer — du hittar parkeringszonerna här. Är det ingen färg så är det gratis att stå.

Tipset är att ställa dig i närheten av en busslinje som går tillbaka till Triangeln. Exempelvis kan du stå utanför där jag bor och sedan ta buss 6 tillbaka.

1 gillning

Precis som @Esse skriver. Eller så åker du ut till Erikslust och parkerar i villakvarteren där och tar buss 3 (ringlinjen) eller buss 4 in till stan igen. Tar ca 10-13 min med buss in till stan.

Eller en voi längs ribban in. Väldigt fint såhär på sommaren.

1 gillning

Tackar !! Kom på att hon har ju elcykel så de blir nog till o parkera längre ut o sen ta mig in :+1:t2:

1 gillning

Esse - om de står en silver v90 cc på din tomt så vet du att de jag :wink:🫶🏻

1 gillning

Haha :slight_smile:

1 gillning

Håller med vad alla skriver. Ställ dig i ytterområden och ta bussen in. Många pendlare som utnyttjar detta också. Dock så förhindras det mer och mer aktivt av Malmö stad. Men än så länge går det att utnyttja.

1 gillning

Du kan parkera gratis i centrala Lomma och ta Pågatåget till Malmö C på åtta minuter. Med stadsbussarna i Malmö kommer man inte så långt på den tiden.

1 gillning

Ställ dig hemma hos mig så kör jag in dig :smiley:

1 gillning

Ja hör av mig :relaxed::ok_hand:t2:

Du får klämma in dig till vänster om min :slight_smile:

5 gillningar

Den bilen asså ! Ja får plats mellan poolen och ditt bra o ha förråd , de bara klämma sig mellan :relaxed:

Snygg belysning!

1 gillning

Thank you!

Du kan se hur den tänds upp här:

1 gillning

Boendeparkeringen kostar 20kr/dygnet där (eller 25 möjligtvis). Regga bilen där via P-Malmö så kan du parkera där det står GK-L.

Tack , de löste sig , ställde mig vid en polare på skanör

Ja då får han ju rabatt på parkeringen. :joy::joy:

1 gillning