Paket till fel adress

Beställt pryl från Proshop men ser nu när paketet registrerats att adressen är till mina föräldrar.
Har uppenbarligen inte beställt från dom sen jag bodde där, eller ja förra gången jag beställde fick jag ju välja ombud och tänkte inte på det då.

Men såg ju uppenbarligen att det är fel adress nu.
Ringde Proshop men killen sa att dom inget kan göra och inte postnord heller.

Paketet skickas som brev.
Kommer det komma fram till mina föräldrar eller kommer dom returnera det?
Kan jag göra något?

Gör liksom inget om det kommer till mina föräldrar men har ingen lust att det ska returneras.

Står det samma efternamn på brevlådan, bör det ju skickas dit (om det får plats i en brevlåda dvs). Annars får du hämta det hos närmaste postombud.

Det där har hänt mig med fast till min gamla postadress. Paketet landar ju hos ombudet för den adressen sen ligger det väl kvar där i ex antal dagar innan det skickas tillbaka om ingen hämtar ut det som vanligt. Blir väl att åka dit och hämta ut när du får avisering :slight_smile:

1 gillning

Som brev så borde det komma fram till dina föräldrar.

2 gillningar

Ja helt ok om det kommer till ombud, ska ändå till mamma och pappa till helgen och byta däck.
Men mest orolig för att det skulle skickas tillbaka haha.

Det löser sig nog men fick lite sådär panik när jag såg adressen i postnordappen. :joy:

1 gillning

Råkade ut för att Komplett skickade ett nytt graffakort på garantin till adressen jag bodde på när jag köpte datorn. Kontaktade Komplett så kontaktade de PostNord i sin tur för att rätta till adressen.

CDON hade kvar min gamla adress 9 år efter jag flyttat. Påpekade det för dem flera gånger men det blev aldrig löst. De sa att de regelbundet uppdaterar adresser via folkbokföringen men det verkade aldrig hända.

Han på Proshop sa att dom inget kunde göra och inte heller postnord..
har inte provat ringa postnord iofs men.

PostNord sa till mig att avsändaren var tvungen att fixa det. Vilket ger mening för annars så kan vem som helst ringa och ändra mottagaradressen på ett paket.

Och dom sa att dom inget kunde göra. :no_mouth:

Det går att ändra adress efter att paketet är skickat, men det kostar extra (200-250 ungefär) och är krångligt. Billigare för avsändaren att få tillbaka paketet och skicka nytt.

Jag gjorde det några gånger för många år sedan.

Blanketten om ändrat förfogande. Blanketter – Här hittar du våra blanketter | PostNord

1 gillning

Jag har beställt saker till både föräldrarnas och brorsan adresser i mitt namn och det har aldrig varit ett problem , vi har samma efternamn så säkert därför det funkar

1 gillning

Jag tror jag låter det vara och hoppas det kommer fram ändå.
Inte bråttom att få det heller men känns surt om dom skulle skicka tillbaka det. :sweat_smile:

@Bjorn låter lovande!

Men det blir väl svårt på ett brev?

1 gillning

Postnord kollar nog mer på adressen än namnet så det kommer nog fram.

1 gillning

Tror inte det är några problem men skulle ni inte ha samma efternamn så be bara dina föräldrar sätta en lapp med ditt efternamn på brevlådan. Det har jag gjort med mina föräldrar några gånger efter att jag bytte efternamn när jag gifte mig.

2 gillningar

Vi har samma efternamn :smiling_face:

1 gillning

Som @RolexJocke skriver kan dom inte ändra adressen på ett brev. Avsändaren kan ändra adressen på paket, men det innebär en extra kostnad för dom.

Det kom fram :+1:

6 gillningar