Övervakningsapp till barntelefon

Behöver tips på övervakningsapp till barntelefon

Skulle behöva tips på app för att övervaka web, appar, vad som görs i apparna (meddelanden mm) samt telefon och sms. Har hittat Qustodio men är mest android-featured med telefon sms mm. Finns det liknande för iOS med full integration och transparens vad gäller vad som görs i olika appar, tel, sms mm??? Pris spelar ingen roll

Och nä, jag behöver ingen predikan om att prata med barnet så behövs ingen app osv. Klarar mig utan de kommentarerna efter en helvetes- vecka!

1 gillning

Nej det finns inte till iOS. Du har Skärmtid

Misstänkte det…. Dock ser man ju inte vad som görs i de olika apparna och så väl? Utan bara vilka appar som används och hur länge?

Det går att ställa in vilka kontakter man får kontakta och blockera ändringar av kontakter.

1 gillning

Mycket riktigt. Vill du göra det så för du byta telefon.

Tack! :slight_smile: då vet jag

Måste även ”barntelefonen” vara android eller det spelar ingen roll så länge förädrartelefonen är android?

Vad tror du själv? :grin: Om man inte kan se vad ett barn gör med sin iPhone från en iPhone lär du inte kunna göra det med en Android. Apple håller hårt på integritet. Det enda du kan göra är att förbjuda eller styra tid. Inte övervaka.

Alternativ 1:
🧔🏻‍♂ Android → :child:t2: Android

Alternativ 2:
🧔🏻‍♂ iPhone → :child:t2: iPhone

Som Jocko skriver så kan du ju förbjuda saker om du känner att det räcker. Du kan exempelvis spärra hemsidor med vuxet innehåll eller ”white lista” sidor som bara kommer gå att nå.

Kolla runt i inställningarna som rör skärmtid så kommer du hitta endel inställningar där du hindrar barnet från viss aktivitet.

Misstänkte det ;). Ville mest kolla :slight_smile:

I dagsläget är det ju iPhone → iPhone. Men skulle vilja ha mer ”koll” på vad som händer och skrivs inuti olika appar som tex Instagram mm med deras meddelanden. Men då antar jag att det bara är android → android som gäller då.

Drygt då man är iOS utvecklare, men allt för ens barn, är det inte så?! Kanske läge att köpa pixel och lite Google aktier :joy:

1 gillning

Ett sätt är väl att ta telefonen när barnet sover och gå igenom alla appar.
Det är ju inte mer integritetskränkande än att ha en övervaknings-app.

Var mer möjligheten att kunna se vad hon gör i en app tex Snapchat, där chattarna/ bilder tas bort efter de är skickade. Samt kunna ha koll på vad som skrivits typ sms, även om trådarna raderas osv innan hemskola från skola osv.

Jo det blir såklart svårt att hantera.
Barn lär ju sig också jäkligt snabbt vad som ger en negativ konsekvens. Så märker barnet att någon har koll, så anpassar de sin aktivitet så att det blir så lite negativ konsekvens som möjligt.

Sant förvisso. Ja vi får se :). Tack för input iaf! :+1:t3:

1 gillning