Överföra sparfil för GTA 5 från PS4 till PS5

Jag har sparfilen kvar från GTA 5 sen jag spelade det på PS4 men tankade hem PS5 versionen nyligen. Går de att använda den gamla filen från PS4 på samma sätt som man kunde göra med t ex Horizon 2 när det kom till PS5?

Har för mig när man installerar ps5 att man får ett val att flytta över allt ifrån ps4.
Vet att jag hade båda inkopplade samtidigt och så gjordes något sådant. Men är några år sedan nu.

1 gillning

Kan han inte på sitt PS4 bara välja att spara den i molnet så borde det synkas över per automatik?

Alt föra över med usb-minne. Överföra med molnet kostar tyvärr pengar :sweat_smile:

Ah yes, men de flesta har väl PS+ idag tänker jag? Majoriteten iaf? :smiley:

Jo så är det nog :partying_face:

1 gillning

Jag har PS+ extra idag så ps4 filen ligger ju i molnet redan. Förde över allt annat från disken när jag bytte konsol men det här var ju över ett år sen.

Om den ligger i molnet redan så borde den känna av det när du drar igång spelet på din PS5:a, så blev det för mig iaf när jag gick från PS4 till PS5.

Ska testa ikväll igen när lugnet lagt sig :smile:

1 gillning

Kan också vara så att man kan föra över sparfilerna från molnet, var så länge sedan nu så minns inte riktigt. Men är inget kvar så kika i inställningarna på PS5:an!

1 gillning