Oscarsgalan 2023

Jag äger ändå ingen hatt. Jag kanske borde? Jag vill också se Cocaine Bear.

Rhianna up next.

Satan i gatan vilken röst kvinnan har.

Mina personliga favoritkategorier härnäst: originalmanus och adapterat manus. Jag vet att det inte heter adapterat, jag har varit ute sedan halv ett, give me a break.

Jag borde nog hålla på Ruben Östlund men jag har ganska svårt för Triangel of sadness.

Så låt oss hoppas på Everything...

YES!!! Everything everywhere all at once vinner bästa manus! Låt oss hylla orginela och kreativa idéer.

Nu till manus baserat på förlaga.

Women talking! Ju mer jag hör om den filmen desto mer vill jag se den.

Hade det inte varit mycket roligare om skådisarna bar reklam på sina kläder under galan istället för dessa eviga pauser?

I kategorin ljud tycker jag Top Gun ska vinna. Ljudsystemet fick jobba duktigt här hemma.

Å andra sidan: Batman är ju alltid Batman.

Och Top Gun vinner bästa ljud!

Bästa sång. NU håller vi tummarna för Ludvig.

RRR Vinner bästa sång. Det var väl hyfsat otippat?

John Travolta ser ut som att han druckit för mycket blod från spädbarn under scientolog mötena.

Han verkar också hög som ett hus.

In memorian är ett segment som känns oerhört konstigt, och väldigt amerikanskt. Lenny kravitz som sjunger live samtidigt som en massa människor som dött visas upp på scenen och bara dom kändaste får applåder. Mycket märkligt och lite äckligt.

Klippning. Man säger ju att en film skapas under tre processer: när du skriver den, när du regisserar den och när du klipper den. Under alla tre stadier har du all möjlighet att forma historien.

Men Everything borde absolut vinna bästa klippning.