Oscarsgalan 2023

Om några timmar går filmbranschens enorma handjobb till sig själv av stapeln. Priser ska delas ut, krystade skämt dras och mediokra sångnummer utföras. Nominerade till bästa film är:

Top Gun: Maverick
Women talking
Everything everywhere all at once
The Banshees of Inisherin
Triangle of sadness
The Fablemans
På västfronten intet nytt
Avatar: The way of water
Elvis
Tár

Hålltider för kvällen:

Förgala från klockan 21.30 i TV4 Play och i Röda mattan runt midnatt i TV4 som pågår en timme och själva galan börjar klockan 01.

Den här tråden kommer att uppdateras under natten och jag hoppas att jag får sällskap av någon mer. Det hela kan nog nog bli lite märkligt när sömnbrist och överdoseringen på koffin tar över.

Vilken film har ni som favorit ikväll?

1 gillning

Har inte sett någon av filmerna. Somnade till Elvis. Mest nyfiken på The Banshees of Inisherin som släpps på Disney+ i morgon.

Hoppas att Everything Everywhere All at once kammar hem en del priser. Sedan hade det varit kul om Ruben vann något.

Kommer inte sitta uppe. Dessa galor brukar ju vara ganska ointressanta.

The Batman :star_struck:

Hoppar galan live, blir ju ingen action när Will inte får vara med. :joy::joy:

2 gillningar

Vilken sågning. :laughing:

För en annan, som har vissa sociala, ska vi säga, begränsningar, så är det helt utmattande att se alla på röda mattan. Man måste le till alla kameror och sedan så fort man ser någon man känner skrika "DARLING!" rakt ut.

Ove Sundberg på röda mattan. Ganska bisarrt. Precis som filmen, Triangel of Madness. Är dom smarta passar dom på att spela in några scener åt Solsidan samtidigt som dom är där.

The Rock har för liten kostym. Fast alla kostymer är nog för små för honom.

1 gillning

Jag hade också haft för liten kostym om jag varit The Rock.

Nicole Kidman ser exakt likadan ut som hon gjort de senaste tjugo åren.

Om man nu ska ägna reklamen åt att fundera på vilken film man vill ska vinna... Jag har sett alla nominerade för bästa film förutom Tar och Women talking. Jag såg Triangel of sadness i morse och det var verklige inget speciellt. Inte ens den beryktade "spy scenen" levde upp till förväntningarna.

I original score håller jag såklart på allas vår Ludvig Göransson, även om jag inte är något jättefan av låten Lift me up.

Jag vill så innerligt att Paul Mescal ska vinna för sin roll i Aftersun, en film jag älskar, men bästa manliga huvudroll lär gå till Brendan Fraiser, och även om The whale inte är någon Aftersun, så kan jag nog känna mig nöjd med det.

Ingen verkar heller prata så mycket om Michelle Williams insats i The Fablemans. Tyckte nog nog att hon var det absolut bästa med den filmen.

Nu har "experterna" lite fel. Marvels första nominering var väl ändå för första Black Panther?

Fast man kanske menar i skådespelarkategorin?

NU KÖR VI!

Kom igen Jimmy, var rolig. I alla lite. Snälla?

Encino Man skämt. :smiley: