Optimering av PC för 3D-rendering

Hej Bubblan!

Vi har inhandlat en PC för rendering av 3D filer, baserad på AMD Threadripper 3990X (med Nvidia Titan RTX, 128 gb RAM och snabba diskar (nvmd); en för system, en för projekt och en för diverse cachar);

Problemet är att går dock lite trögt; Med testsviten Cinebench får den ca 54000 “poäng” men Threadripper 3990x är listad default med en poäng på c:a 74000 poäng… snälla bubblan led oss till någon som vill ta en titt på riggen och skruva lite på reglagen!

/Alex

1 gillning

Är den listade stock eller överklockad på nåt sätt? Gått över XMP?

Den är ”oskuld” vad jag förstår,
Bara en XMP-profil där RAM så att de ligger på sina 2933

Det tål kanske att nämnas att 2 av nvme är gen 3 och en är gen 4. Systemet är på gen 4 och bios är satt på gen 4 i bios.

bara en basic grej som slår mig. hur ligger det till med kylningen?. Den throttlar väl inte?

Det är vätskekylt det hela, verkar vara rimliga nivåer.

Om det finns någon som vill titta på det hela fysiskt, givetvis mot vettig ersättning, så kan patienten transporteras till lämplig ort, helst rimligt bil-nära Stockholmsregionen

Nu ska ni få höra, och jag antar att för många är det självklart man ska tänka på sån’t, men det var skärmen som var boven. När vi bytte tillbaks till den förra, sämre och betydligt mindre skärmen (från Lucky Goldstar) så pinnade den på som om inget hade hänt… och bra siffror i testbänken…

Good to know!

3 gillningar

Intressant! Var ingenting jag tänkte på direkt!

ööhh…hur…va?!..

Eller hur…jag har ingen bra förklaring på det hela, någon Bubblare på den?

Körde ni ena på DVI och andra på HDMI?

Bägge på DVI. Skärmen (och styrkort) är på undersökning fortfarande hos INET, kan återrapportera när vi väl får det tillbaka!

1 gillning