OpenAI ger ChatGPT röstmöjligheter

Från sajten:
image

Nu blir ChatGPT än mer avancerad, detta då OpenAI ger tjänsten en röst för kommunikation. Samtidigt får tjänsten också möjlighet till bildsökning.

Utöver att vara en rackare på att skapa innehåll så kan nu ChatGPT även använda röst vid leverans av resultat. Tjänsten har också fått tillgång till bildsökning. När det gäller röstmöjligheterna så går det nu att ha en konversation med chatboten tack vare LLM (Large Language Models). För att tala klarspråk så innebär detta att en användare kan be ChatGTP att skapa en godnattsaga varpå detta besvaras talande.

Det blir också möjligt att använda ChatGPT för att leta efter svar med hjälp av bilder. Användaren kan ladda upp en bild av något och be ChatGPT förklara vad som visas.

De nya funktionerna väntas lanseras till betalande Plus och Enterprise-abonnenter inom de närmsta veckorna. Initialt blir röstfunktionen begränsad till ChatGPT på Android och på iOS-apparna.

Källa: TechCrunch

Jag ser ofta "utvecklare" sitta och använda ChatGPT liknande tjänster och det gör mig lite irriterad. Orkar man inte lära sig knacka kod så ska man inte jobba i detta yrke.

Nä, onödigt att använda verktyg som underlättar. Det ska vara jobbigt att jobba.

2 gillningar

Samma sak med snickare som använder elverktyg. Orkar man inte skruva i en skruv för hand ska man inte jobba som snickare. :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Min erfarenhet är att när det sedan ska debugas så sitter många som frågetecken för de vet inte vad vissa saker gör.

hehehehe självklart två helt olika saker

Man måste så klart förstå vad man gör men ChatGPT är ett bra verktyg på samma sätt som att Stack Overflow är det.

1 gillning

Jag ser bara för ofta Jnr Utvecklare som slaviskt följer vad ChatGPT ger dem. copy/paste och fungerar det så släpper de det och går vidare utan att förstå.