Ooni pizzaugn

Haha ingen kärlek i det. Se hur xms67 står där ute i sommarsolen och kastar pizzor på grillen, mjölet sprider sig i luften och barnen tittar på imponerade som tusan. Sen tar du en kaxig träbit och lägger mitt på bordet, halar upp din pizzaslicer ur hölstret och smackar ned en perfekt tillagad pizza på träbiten och låter sedan familjen njuta. Du kanske till och med går bort till kryddodlingen tar en knippe färsk basilika och strösslar över de perfekt slice:ade pizzabitarna.

Alternativ två är att du kommer hem från den trötta pizzerian, parkerar bilen, kånkar på ett gäng pizzakartonger och kastar upp dem på bordet. Det har gått ett tag så kartongerna är alldeles mjuka av den snikna bulkplastosten den lokala pizzerian har köpt. De har även gjort fel med din beställning och pizzan är dränkt med för gammal banan och konserverad vidrig annans. Har du en himla tur får du 14-dagars för gammal räka som legat i något vattenbad på pizzan också. Sen tar du en slö sax och klipper den blöta pizzan i 10 slice och säger ät och håll käft nu.

Valet är ju enkelt!

2 gillningar

Alternativ 3:

Gå ut på parkeringen och dricksa rejält till Foodorakillen som hämtat upp värsta vedugnsbakade pizzorna som är perfekt tempererade till hela familjen samtidigt. Detta är ju det självklara valet vid sidan av att tillbringa helgen på akuten eller i bilen som brukligt annars när Selma regerar. :joy::joy::joy:

Bra ställe den där butiken. Brukar åka dit och köpa det mesta i kryddväg där.

1 gillning

Pizza och foodora är en otroligt dålig kombo. Pizzan ska serveras direkt från ugnen :heart_eyes:

1 gillning

Nja… Tycker en kall bit kebabpizza som legat till sig i kylen funkar riktigt bra.

2 gillningar

Först ser jag framför mig en som bor på Södermalm och har tröttnat på surdeg. Innerst inne har han tröttnad på vego och koffeinfritt kaffe också, men han får ta det stegvis…:sweat_smile:.

Sedan ser jag ljuset,:yum:

1 gillning

Lyckan är enorm, den kommer nog idag :partying_face:

5 gillningar

Har du satt deg redan?

Det är ju just det som är problemet, ingen deg :lying_face:

aja du får spendera första dagarna att bara krama din ooni :heart:

Exakt! Bränna in den som man skall göra kan jag mysa med också :heart_eyes:

1 gillning

Kan man grilla korv på pinne inne i ugnen innan degen är klar kanske? Vore ju att maxa medelklasslivet, det viktiga är inte att baka Pizza utan att man kan baka Pizza…:sunglasses::sweat_smile:

1 gillning

Vår gasugn i köket hemma ska ha någon form av grillfunktion. Har dock aldrig använt den eller ens tagit reda på hur den fungerar. Men nu när du nämner grilla korv. :thinking:

1 gillning

Det går faktiskt att få till rätt okej pizzor i en vanlig hemmaugn också! Maxvärme och sen ställer du plåten upp och ned så högt upp som möjligt.

2 gillningar

Missat att du skulle upp i sådana temperaturer. Ja, då blir det svårt att hinna få någon röksmak på pizzorna. Bruka själv köra pizzor i en vedugn i samband med tunnbrödbak men då handlar det om temperatur runt 300. Då hinner de få röksmak.

Ah yes, det är lite grejen med Ooni just att man gör Napolitanska, sen går det ju såklart att justera värmen så man har den i 2-300 också =)

Tråkigt att Atte måste söka pizzaporr på internet!.. Men snart får du med tillverka de där brända kanterna. Blir nice.

1 gillning

Its funny because…

2 gillningar

Känner mig lite träffad måste jag säga!

3 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Språkpolisernas återkomst