Ooni pizzaugn

Då får du börja äta PIZZA 🤌

Jag äter det när det erbjuds bra sådan på restaurang men går inte riktigt igång på det. Kan tänka mig så mycket annan god mat.
Men det verkar ju spännande och roligt att snöa in som du har gjort med din Ooni.

Jamen så är det såklart, denna är från en Oonigrupp på FB som jag är med i. Ren och skär konst :heart_eyes:

4 gillningar

Du skulle besökt Dirty Dough i Gbg :drooling_face:

1 gillning

Testa Dirty Dough på Lindholmen

1 gillning

Tack för tipset.

Man ska ju inte krångla till det i onödan, det finns ju en pizzeria i varje gathörn. :joy::joy::joy:

2 gillningar

magi :heart_eyes:

Caputo-mjölet är väldigt trevligt tycker jag.

Ja det skall bli kul att jämföra mot Ramlösas Tipo som jag har hemma nu.

Synd bara att du köpte en gasugn… :wink:
Edit: Blir en extra krydda från röken om man har en vedugn.

1 gillning

Var handlade du?

Ni som “grillar”(eller bakar kanske man säger på Pizzaspråk?) Hur många utfodrar ni samtidigt? Jag har aldrig förstått hur man rent praktiskt får till det. Säg att man är fyra i familjen, serverar ni en som ni slizar och äter som djur medan nästa är på grillen och nästa och nästa…? Eller en i taget som då antingen blir kall eller uppäten innan alla har fått sin mat. Put som light here please.

Jag älskar Pizza och PIZZA…:smiley:

3 gillningar

Inte när du jobbar med 500 grader och gör Napolitansk pizza. Det finns massvis av tester som visar att pizzan får noll smak från röken när den gräddas i 60 sekunder som det tar. Kör du däremot en pizza på 200-350 grader (en mer klassisk pizza) kan du kanske känna lite av röken.

Ett bra exempel är att AVPN har godkänt en elektrisk ugn för första gången, något de aldrig skulle göra om röken hade gett någon som helst smak på den Napolitanska pizzan.

Och ja, jag har nördat ned mig något kopiöst :joy:

2 gillningar

Med tex en Ooni som jag köpte tar en pizza 60 sekunder att grädda. Så där kan man fylla tallrikarna rätt snabbt. Det är faktiskt en av många anledningar till att det blev en Ooni då när jag hsr gjort dem på grillen så äter man oftast ensam i slutet :joy:

Här:

https://www.borgebykryddgard.se/

Man äter alltid ensam i slutet, det är så sen gammalt. :joy::joy:

1 gillning

Okej, då är jag med. För mig är det ju grillen jag tänker på och det känns knöligt. 60 sekunder per pizza är ju ok om man är 4. Men redan vid mer än så börjar det bli svårt, men då kanske man inte kör på pizza heller.

Jodå, då beställer du ett gäng pizzakartonger så är problemet löst :slight_smile:

Men även när vi har gjort på grillen så kan man ju slice:a upp så alla kan äta samtidigt. Brukar inte vara något större problem. En pizzasten är ju nästan gratis så köp en och testa vettja :slight_smile:

Nu känner jag att den lokala pizzerians hämtpizza är ganska trygg och bekväm..:sweat_smile: