Ooni pizzaugn

Mackgrill:

Makrill:

2 gillningar

:ok_hand::ok_hand:

1 gillning

Du tänkte så! :joy::heart:

1 gillning

Fasen, vad sugen jag blev på Pizza, och en Pizzaugn.
Jag tror jag definitivt villhöver en sån.
Har inte orkat dra igenom alla inlägg bakåt, men de som jag sett har köpt verkar nöjda.
Var det någon som har Pelletsvarianten, eller multifuel?
Funderar på om man ska ha en sådan eller gas?.. :thinking:
Har tidigare bakat Pizza på Weber kolgrill och pizzasten, med bra resultat, men man gör det för sällan.

1 gillning

@DennisKlarin var nära att köpa pelletsmodellen men många verkar tycka det är lite småjobbigt dels för att det blir ganska dyrt och sedan att man måste mata den ganska ofta. Att göra rätt deg, forma den bra, få rätt temp och sedan baka den bra på 60 sekunder kräver sin koncentration och många väljer gasolen bara för att det bara är att vrida på och sen så slipper man tänka mer på värmen och kan fokusera på pizzan istället.

1 gillning

Ok, har inte hittat användarupplevelser om pelletsen om just detta, men de videos jag sett, verkar det inte som man måste fylla på hela tiden.

Hade kanske varit nice med pellets för att få lite “eldig” smak, men jag är helt klart med på ditt resonemang.
Verkar som att det bara är Oonis egna sida om har gasvarianten i lager.

Klarar man sig med den lilla? det är den prisbilden som är godkänd.:slight_smile:
Tänkte man kanske ville använda den till annat än pizza, kött eller nåt annat. Såg att det fanns lite gjutjärnsplattor att köpa för att steka kött och fågel i. Men troligen är fågel uteslutet för det får förmodligen inte plats.

Pelletsvariatnen tilltalar att man kan ta med sig den på utflykt. gasolvarianten blir lite “meckigare” för det ändamålet. (om det nu ens skulle hända att man gör det nån gång, man tänker att man ska göra så mycket som sen aldrig blir av. :))

Har ni skaffat pizzaspade från ooni eller använder ni nåt annat?

Smakmässigt så blir det ingen skillnad då pizzan gräddas på 60 sekunder så ingen rök kommer hinna sätta sig i pizzan. Jag kör Oonis pizzaspade i trä och sen har jag en i metall som jag köpte på ICA. Det går att göra kött och annat i dem, sett folk som gjort paella och massa prylar men sen om det blir bra vettetusan :slight_smile:

Dennis kör på lilla gasolmodellen och är nöjd, jag kör på den stora.

NetOnNet verkar ha både 12 och 16 i lager.

1 gillning

Jag har 12an, med bara gas, och är jättenöjd, har aldrig känt mig begränsad av storleken, gör lika stora pizzor nu som när jag gjorde pizza på både kolgrillen och i vanliga ugnen. Pizzaspade har jag en i metall som kostade en bråkdel av vad Ooni tar för sina, funkar prima.

1 gillning

Bra spanat, välkommen till forumet @MAH !

1 gillning

Ja, Netonnet har, fast något lite dyrare. Trycker alldeles strax på köpknappen på en Koda 12. Slår nog till på en av deras pizzaspadar.

Edit
Nu är det beställt, väntar spänt. Lär tyvärr inte komma innan helgen, men jag får väl kanske tid till att förkovra mig i att finna en bra Pizzadeg

3 gillningar

välkommen till djungeln.

Haha ja nu har du gjort det lätta :joy: Du får sätta dig och läsa hela tråden här, finns mycket bra tips!

1 gillning

Men jisses! Har glömt uppdatera här! Så håll i er nu!

11 gillningar

Nu är den här. :joy::joy:

14 gillningar

Vet inte ifall du märkte det. Men det är makaroner på din hamburgare.
Jag är ok med ananas på pizza. Men pasta på hamburgaren drar jag nog gränsen vid. :wink:

1 gillning

Haha, funderade på om man skulle kommentera detta. Nog ngt de hittat på i Tjällmo för det har jag aldrig sett förr

Nejdå, finns på flera ställen här också. Rätt vanligt i USA, även fast det oftast kommer som en sidedish. :slight_smile:

2 gillningar

mmm

En macncheese burgare är förvånansvärt gott :slight_smile:

3 gillningar

Jag har aldrig aldrig tänkt på makaroner på hamburgare… Men känns bättre än frukt på mat…:sunglasses: