Ooni pizzaugn

Den i Grytan hann jag aldrig besöka, den brann väl ner typ 2007 eller 2008 om jag inte minns fel? Var i nya resturangen vi var, men det var magiskt bra!
Bra första stället att testa sushi! Sätter standarden direkt! :joy:

Nå? Hur går det? Resultat!!

I helgen :joy: Diet och 72 timmars deg som inte är klar än! Fick bränna ur den idag iaf, det var mysigt.

Så var det ju… jag hade ALDRIG kunnat hålla mig… starkt! Karaktär!

1 gillning

Karaktär kanske, men ingen deg heller så det var inte så svårt :joy:

6 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams-tråden

@Zop du kan låta inläggen vara kvar i denna. Pizza och flams går han i hand!

1 gillning

Allt med gasol är värst!

Tyst på dig fryspizzagubbe!

hurlångtid tog det innan du hade värme?

That’d What he said

2 gillningar

Det gick rätt segt faktiskt, stenen låg på 400-ish efter 25 minuter. Ställde frågan i en Ooni-grupp och tydligen tar det ett par gånger innan den kommer igång ordentligt. De flesta får upp stenen på 500 på 15-20 max.

1 gillning

men finns det inte risk att de spricker då?

Nä de klarar det utan problem! Det är rätt stora och tjocka stenar som kommer med oonin.

1 gillning

är det där ner sidan eller får man ett inbrännt ooni under pizzan? :slight_smile:

Finns inget upp och ned på dem :slight_smile: När de blir skitiga så vänder du på dem så bränns det bort. Blir inget märke av loggan :slight_smile:

1 gillning

Är 24h snabbdeg :slightly_smiling_face:

ja

Ska bli spännande att följa dig i helgen och de första pizzorna. Är själv ingen expert på pizza men vill gärna förbättra mig - har experimenterat lite lätt med pizzasten i grill häromåret med blandat resultat. Har dock blivit väldigt nyfiken nu på Ooni och jag börjar fatta grejen med snabb hög värme.

Du kanske nämnt det tidigare i tråden och jag missat det, men varför blev det gasolvarianten och är det bara storleken (diametern på pizzan) som gör att du valde den större modellen?