Onvis Matter-kompatibla smart plug börjar säljas nu

Från sajten:
image

Nu har förbeställningarna börjat för den nya Matter-kompatibla smarta pluggen från Onvis. Denna smarta plug använder Thread för kommunikation.

Onvis Smart Plug S4EU är namnet på den nya smarta pluggen från företaget Onvis. Det som är unikt med denna är att den är kompatibel med Matter från start vilket innebär att det inte krävs någon uppdatering för att kunna använda denna med den nya standarden. I grunden använder den Thread vilket innebär att den bygger ett stabilare och snabbare nätverk i det smarta hemmet. Tack vare att den kör Matter över Thread så fungerar den också med andra kompatibla plattformar som Google Home, Amazon Alexa och Samsung SmartThings. Tidigare har Onvis bara fokuserat på Apple Home.

Just nu går det att förbeställa Onvis Smart Plug S4EU med 40 procent rabatt och i svenska pengar innebär detta 325 kronor för ett 2-pack eller 567 kronor för ett 4-pack. Är du intresserad av att köpa så kan detta göras direkt från deras egna webbutik och de ska levereras i juni.

Källa: HomeKit News

Galleri

Tyvärr levererar de inte till Sverige

1 gillning

Enligt supporten så ska det gå att beställa till Sverige men dom verka ha något fel på deras system men man kan skriva till supporten och beställa via dom.

1 gillning

Tack för tipset @Bogdan_Vasilescu. Och välkommen till forumet!

Jag mailade supporten i fredags, fick svar igår om order via mail+ Paypal. Men idag hade de fått shopify att funka till svensk adress, så det går att beställa direkt från hemsidan nu.

Presale pågår maj månad. Frakt blev 42 kr. Leveranser startar mitten juni.

Tack,

Japp skrev till de i fredags att jag ville beställa och fick svar imorse att jag skulle testa hemsidan igen och då funkade det. Så man beställde ett 4 pack :grin:

Av er som Onvis Smart Plug, kan ni säga något om hur de fungerar. Är de bättre eller sämre än EVE-varianten. Är ute efter att byta ut några WIFI-pluggar som jag tycker inte sköter sig längre och vill satsa på Thread/Matter. Är det bara EVE som gäller eller är dessa från Onvis ett bra alternativ? Finns det fler uttag på marknaden som stödjer Matter via Thread?

Jag passade på att skaffa ett 4-pack Onvis till introduktionspriset, har bara två i drift än, men de har funkat precis som de ska. La till dem direkt i Apple Home, tilldelade scener och automatiseringar och har glömt bort dem sen. :slightly_smiling_face:

Kan tyvärr inte jämföra med Eves, har bara Trådfris smartplug tidigare. Men det finns ju inga andra funktioner än på/av och det funkar nog stabilt överallt med thread/matter.