Okänd iPhone dyker upp på Beats hemsida

Från sajten:
image

Beats elektronics, eller Beats by Dr. Dre som det också kallas, som köpts upp av Apple har i en av sina produktbilder en telefon som onekligen ser ut som en iPhone

Det i sig är inget konstigt om det inte var så att iPhonen på bilden inte ser ut som någon iPhone som finns. iPhonen på bilder ser ut att stämma överens med konceptbilderna och ritningarna som tidiga läckt gällande iPhone 12.

Utöver det nya formspråket med raka kanter så har volymknapparna flyttat över på höger sida. Om det inte bara är en inklippt bakgrund på en spegelvänd bild.

via facebookgruppen Applebubblan

1 gillning

Det är nog det sistnämnda, jag tycker den ser rätt rundad ut.

Trodde inte det var möjligt att göra en större notch.

Bildsökte lite och den bilden dök upp första gången november 2018.

2 gillningar

Även om bilden nu bevisligen är gammal så vet jag inte vad du menar…notchen är ju exakt lika stor som vanligt, syns ju tydligt på bilden.

1 gillning

Är nog det svarta och fejkade runda hörnen som gjorde att jag tycker den ser större och högra ut. Men whatever, det är en gammal bild uppenbarligen.

bild

Som sagt, gammal bild :slight_smile:

Gammal bild, men tror vi att flärpen försvinner i år?

Nej!

Inte en chans tyvärr :worried:

Fejk. Spegelvänd bild men och appen/skärmen är dit klipp. För tunna bezels och i högra hörnet ser det ut som appen är inte har samma rundning som skärmen bakom. Sen ser det ursinnig runda kanter.

Så sorgligt. Appleanvändarna får leva i 2018 ytterligare ett år

1 gillning

Ja, men vi lever lyckliga ändå :smiley:

Helt ärligt, ur ett rent estetiskt perspektiv så ska naturligtvis flärpen försvinna men ur ett användarperspektiv så kan jag ärligt säga att det inte rör mig i ryggen. Inte en enda sekund kan jag säga att det skulle ha stört mig.

Lååååååångt mycket värre att man i vissa scenarion, kanske framför allt vissa spel, inte kan nyttja nederdelen av skärmen alls du iOS då anser att man drar i den som om man skulle hoppa ut ur appen. T ex i Fieldrunners 2, ett tower defence-spel, så har man en spelplan uppbyggd i ett rutnät där de flesta rutor är en yta där man placera försvarspjäser på. Dock ger inte iOS mig möjlighet att trycka/styra/interagera med rutorna längst ner på skärmen för då tycker iOS att jag är på en yta som innebär att jag vill hoppa ur/switcha till annan app när jag rör där.

Det är en Pixel4 …

HELT med dig där! fruktansvärt när man gör ett snabbt drag i ett spel och plötsligt flyger spelappen iväg. Händer allt för ofta i Pokemon Go

Sjukt jävla störigt är det. I spelet som jag tog som exempel kan jag ju då inte ens använda de nedre rutorna, vilket sätter mig i ett direkt taktiskt underläge mot hur spelet var tänkt. Allt pga hur Apple har designat nuvarande UI för iOS. Visst, man kan ju då säga att utvecklaren borde ta hänsyn till detta och så kan man ju resonera. Oavsett så innebär ju det att tillgängliga ytan för utvecklaren att disponera blir mindre.

Så flärpen stjäler yta i toppen och svep gester nederdelen, det är ju ingen höjdare

Åtminstone gällande toppen är det ju som på de flesta Android-baserade telefoner, vad jag förstår. Sedan vet jag inte hur svepgester funkar riktigt på Android-lurar kontra iPhone.

Lite olika, men går ju att ställa in