Officiella tråden för Teknikveckanpodden

Hade jag kört iPhone hade jag gått på HomeKit, men som Android-användare är det ju lätt.

Jag tror nämligen att HomeKit och Siri kommer bli betydligt bättre framöver!

1 gillning

ja jag har den känslan med :slight_smile:

Av en slump hittade jag tillbaka till Esse med vänner (var med på Macradiotiden). Mycket glad att jag hittade denna podcast! Kan nån förklara vad som har hänt med de poddar som man inte längre kan ladda ner (exempelvis denna) och ett gäng till?

mvh Bo

Bump -
Hej, ingen som har info om varför detta (och en del andra avsnitt) är borta för nedladdning?

Med vänlig hälsning, bo

Menar du nedladdning lokalt? Eller kan du inte spela upp dem via någon app?

Hej, lite bakgrund. Jag laddade ner alla från Gissa programledaren och framåt (vi från Sollentuna får hålla ihop). Såg då att det var några som inte ramlade ner men så är det ibland. Det är några som det är samma fel med och de är:

  • När teknik börjar bli tråkigt
  • Teknikåret 2019
  • Avsnitt 250 - vila i frid air power
  • Avsnitt 251 - en vodka & ramlösa

Jag gjorde därför en djupdykning för att kolla om det är fel på nån spelare eller plattform (eller undertecknad). Jag kollade då specifikt på avsnitt 250 enligt nedan.

iPhone X (senaste iOS)
Overcast: download failed
downcast /stream = You don’t have permission to access
downcast / download = download failed
iTunes podcaster = ej tillgängligt
spotify = ej tillgängligt

mac (senaste os)
samma som ovan

iPad pro (senaste betan)
samma som ovan.

apple tv
Podcaster = ej tillgängligt

Jag tror att jag fick “felaktigt filformat” på iPhone för teknikåret 2019 men jag är osäker (var ute och körde bil och lyssnade på er.

Möjligen har dessa filer flyttats på servern eller blivit korrupta (killgissar). Eller så är det ett lokalt sollentuna fel?

Med vänlig hälsning, bo

Ni tappar en stjärna i iTunes för att ni inte har kapitel längre. :wink:

Hej Bo! Helt rätt att vi ska hålla ihop :slight_smile:

Jag gissar att något hände när vi bytte plattform så jag drar iväg ett Mail till dem under dagen så får de felsöka! Toppen att du märkte detta!

Ha det så fint!

Meeeehh :frowning:

Hur går det med felsökningen?

Med vänlig hälsning, Bo

Vi har inte glömt bort dig =)

Jag har varit i kontakt med Acast som vi använder som plattform. Blev något strul när vi flyttade från gamla plattformen så vissa avsnitt blev korrupta.

Vi försöker jaga fram de gamla avsnitten från plattformen där vi tidigare hade podden och om vi hittar dem så kommer de laddas upp! Återkommer när vi vet mer =)

In Attefors we trust :slight_smile:

2 gillningar

Honom skall man lite på, frågan är om filerna överlevde förra flytten eller om det var nu, det återstår att se.

Det verkar som inte bara Air Power får vila i frid utan vi skickar en tanke till de övriga filerna. Frid i dess minne.

Från sajten:
https://teknikveckan.com/nyheter/teknikveckan-special-sa-kommer-robotarna-ge-oss-en-meningsfull-fritid-med-fredrik-svedberg-fredrik-lofgren/


image

Stor del av vår fritid handlar om att lösa logistiken – både vår egen, andra och framförallt våra varor. Fredrik Svedberg VD på det nytänkande logistikföretaget Logtrade och Fredrik Löfgren VD på Dyno Robotics slår sina påsar, algoritmer och kugghjul ihop för att göra vår fritid mer meningsfull ihop med våra nära och kära samtidigt som robotarna gör det tråkiga jobbet.

Lyssna på avsnittet här eller via exempelvis iTunes, Acast eller Spotify.

Åter igen ett kanonavsnitt! Härligt att lyssna på folk som kan sin sak. :+1:t3:

Kul!

Från sajten:
Teknikveckan Special: Behöver vi offra integritet för att rädda planeten? | Teknikveckan


image

HP var med från början när den digitala revolutionen svepte även världen. Men var är man nu och hur ser framtiden ut. Men framförallt hur ser framtiden för miljön ut i en värld där teknik kan göra så mycket för att det skall bli bättre? Men då vi samtidigt måste fundera över vad vi är beredda att släppa ur ett integritetsperspektiv.

Ämnen som Stefan Bergdahl som är VD för ett av de två svenska HP-bolagen delger oss i detta avsnitt av Teknikveckan special.

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

Från sajten:
Podd: En upphetsad Siri | Teknikveckan


image

I dagens podd går Thor, Marcus och Peter igenom fadäsen med Rings kameror och frågan är om de verkligen har blivit “hackade” eller om användarna är slarviga med sina lösenord. Marcus spelar även upp ett litet klipp där Siri får härdsmälta och låter lika uppspelad som Thor och Marcus på ett Apple-event och Peter drar igång en egen version av “På Spåret”.

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

Klart jag har nytta av kamerorna inne. Det händer att mina katter utlöser larmet när jag inte är hemma och då är det väldigt tryggt att se att allt är okej. Stängde jag av spisen? Jupp det ser jag via kökskameran. Är katterna ute eller har de lagt sig på övervåningen? De ligger och vilar där uppe ser jag och behöver inte gå ut och ropa. Släkte jag lysrören i garaget? Jajemen. Osv. Jag kollar kamerorna regelbundet och speciellt när jag är bortrest.