Officiella tråden för Teknikveckanpodden

Mitt ringkonto var ett av de drabbade. När jag vaknade hade jag ett 20 tal sms med two step verification koder eftersom någon försökt logga in.

Jag har ett unikt lösenord genererat av icloud.
Vid kontakt med support säger personen att den enda möjliga förklaringen år att jag haft samma lösenord på flera ställen, eller att min dator har en keylogger.

Är det bara jag eller varför finns det inga avsnitt på Spotify längre?

Inte bara du! Av mystisk och okänd anledning försvann allt vi hade på Spotify. Vi har kontaktat dem och väntar på svar!

1 gillning

Eller så har Ring säkerhetsproblem som man mörkar, högst troligt.

Det känns mest troligt. Synd att jag inte sparade chatten. Personen hade en aggressiv ton och ifrågasatte varför jag påstår att det skulle vara säkerhetsproblem i deras system.

Snart nytt år, ett nytt kapitel. :partying_face:

Återigen en bra podd. Jag är också frågande till kameror inne i olika rum. Känns lite som folk får allt svårare att hantera osäkerhet. Det är iof ett mänsklig beteende att minimera osäkerhet. Men många skulle må bra av att träna på att hantera lite osäkerhet i vardagen.

Min egen plan är att ev. skaffa en kamera möjligen två. Då pratar vi utomhuskameror. Med två kameror kan jag täcka av de ytor kring entré, garage och parkering.

Funderar på Verisures utomhuskamera. Lite dyrt, men smidigt.

1 gillning

Och ja det blir kapitel i Patreon-versionen!

5 gillningar

Halleluja!

1 gillning

Hej!

Beklagar att veckans poddavsnitt inte är ute ännu.

Det är flera problem:

Av någon anledning har ljudet hamnat i osync och det tar tid att korrigera, dessvärre går det inte att få ihop med videon alls så den utgår.
Vidare får jag ett felmeddelande var 10:e minut från audacity vilket gör att det också tar tid.
Slutligen har jag någon lätt influensa som gör att orken inte är på topp.

Men senare idag så!

2 gillningar

Har 46 minuter kvar på denna podd sen är det tomt i spelaren.
Känn ingen press!:sunglasses:
bild

1 gillning

Från sajten:
Podd: Skärmtid och Porrfilter | Teknikveckan


image

Thor och Peter ger sig denna vecka ut för att djupdyka i ämnen såsom skärmtid, porrfilter och internetberoende.

Kan den fria liberala hållning om barns användande mäta sig mot den annars tidlösa skalan av hot och belöningar.

Som om detta inte var nog försöker de två utröna vems som bär skuld i att världens bästa telefon inte kommer få tillgång till Google Play Store, Huawei eller Donald Trump

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver!

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

1 gillning

Det föräldrarmötet skulle man varit med på @Thor. Härlig start på dagen!:joy::joy::joy:

Haha, ja och jag återger inte det till sin fulla rätt heller.

Har 2 ungar och även om man förvarnar 30, 15 och 5 minuter innan de ska stänga av så blir det alltid bråk. Spelar ingen roll om de spelat i en timme eller åtta timmar.
Skulle jag ha det helt fritt skulle inga läxor göras och de skulle sitta framför datorn till de blev medvetslösa.

@Esse du gjorde helt rätt att köpa ett paket Skånerost! Bästa kaffet!

Jag har massa filter i min brandvägg. Dock inte för porr. Jag filtrerar bort alla sociala nätverk! Använder dom inte, och vill inte att dom når mig med deras övervakning! Så är jag!

Bra avsnitt! Roligt och fint att lyssna på!

När verkligheten överträffar dikten :laughing:

För er som vill lägga på lite regler och kör en Edgerouter så skrev jag hur man gör det på 99 för något år sedan:

Nu behöver det inte vara sociala nätverk man vill blockera, porr, spel eller vad man vill fungerar lika bra!

1 gillning

Härligt att du approves!

1 gillning

Från sajten:
https://teknikveckan.com/podcast/avsnitt-258-muspad/


image

Detta blir det sista avsnittet där vi lever i ovissheten om vad iOS 13 kommer att innehålla och förväntningarna är högre än någonsin. Det har även hänt något helt ofattbart – Thor hade rätt. Apple överraskade ordentligt och släppte en uppdaterad iPod Touch.

Peter har packat upp sin robotdammsugare från Xiaomi och har blivit precis lika förälskad som Thor och Marcus. Men är han lika förälskad i sin nya smarta tandborste och vattenkokare?

Älskar du det vi gör? Klicka dig gärna vidare och gå med i vår Patreon så vi kan fortsätta göra härliga produktioner framöver, för att ta dig till vår Patreon klicka här.

Du hittar podden på bland annat iTunes, Acast och Spotify!

Följ oss också på:

2 gillningar