Nytt samarbete kring smarta lås för balkonger

Från sajten:
image

Vi gör vad vi kan för att få våra hem smartare. Men, när det gäller den andra dörren ut ur hemmet så finns det inte mycket att välja på.

Nu ska det bli slut på detta då svenska företaget Copiax slår sig samman med danska företaget Secuyou. Tillsammans ska de bredda sortimentet för balkong-, altan- och terrassdörrar samt fönster så att vi får till den där sista biten i vårt smarta hem.

Secuyou grundades 2008 av entreprenören Leo Laursen som ville hitta en lösning för att förenkla låsning av varje fönster och altandörr på kvällarna. För några år sedan fanns ett samarbete med Somfy och då kring ett lås som använde protokollet io-homecontrol men nu är det nya tag som gäller. Secuyou använder nu Bluetooth och en egen app för att låsa upp våra hem. I sortimentet erbjuds trådlösa lås för fönster, balkong- och altandörrar.

”Copiax är Sveriges största grossist inom säkerhetsprodukter för proffsmarknaden så för oss är det ett viktigt segment av den svenska marknaden”, säger Jens Ove Albertsen, CTO och ägare, Secuyou.

Är detta en produkt eller lösning som du ser fram mot? Hur ser din drömprodukt ut här för din terrass eller dina fönster? Vilket eko-system bör dessa fungera med för att du ska bli nöjd?

Källa: Pressmeddelande

1 gillning

Här har vi något för @marten

1 gillning

Och mig! Länge velat ha smart lösning för altan

Tackar !!!

Tagga mig när det finns att köpa.

Köper när Zigbee eller Z-wave stöd finns.

Enligt https://www.secuyou.dk/ så finns den redan att köpa från till exempel Bygghemma.se, Byggmax.se eller if-sakerhet.se
Verkar kosta runt ~1600kr

1 gillning

Jag har denna. Funkar ok men tappar inställningen ganska ofta och då går det inte att öppna. Sen i mitt fall passade inte hålen med låskistan (gammalt hus) så fick modifiera en del. Skulle vilja haft zigbee koppling dock.

1 gillning

Ändrat mig. Låset är helt värdelöst. Tappar kontakten hela tiden och då går det inte att öppna. Ett hatobjekt som åker ut

1 gillning