Sedan blir det gissningar. Kan du när du t.ex. agerat support åt någon ha loggat in på AppStore på annans enhet med ditt Apple-konto och sedan glömt logga ur?
Jag har inte automatiska hämtningar, inte heller automatiska uppdateringar. Apparna är inte och har inte varit nedladdade på någon av mina iPad.
Mitt konto använder jag bara på egna enheter. Långt krångligt lösenord som inte går att gissa sig till för andra. Fysiska säkerhetsnycklar för att logga in på nya enheter.
Jag hittade en förklaring när det gäller återinstallation av appar man haft tidigare:
I had 'random' apps appear sometimes too, and figured out what's the issue is for me:
In the App Store, the 'Get' or Cloud Button is not scrollable. So if Tinder was on the main page in the App Store, and you tried to scroll through the store by swiping over the button, it might have registered a tap instead of a scroll.
Det kan vara en förklaring för Tinder i ditt fall, men varför ditt AppStore-konto associerats med Firefox för en dryg vecka sedan är ett mysterium.
Testade själv i AppStore och råkar jag pricka molnsymbolen när jag egentligen vill scrolla förbi Imgur som jag haft installerad tidigare så är det lätt hänt att den installeras igen, utan att kräva ytterligare bekräftelse.
Det är standard att man måste bekräfta nedladdning av gratisappar, tror inte det finns någon inställning. Men appar man tidigare hämtat och raderat (molnsymbol) kan laddas ner igen utan bekräftelse.