Nya Tesla modell 3 eller modell Y?

Det står iofs takbox inte takräcke.

Jag trodde du pratade om box

Jag pratar i första hand om takräcket och dess infästning i bilen. Det jag vill minnas är att Thule ansåg att det inte gick att göra ett takräcke som levererar enligt deras kvalitetskrav pga förutsättningarna som bilens tak ger.

Som sagt, det verkar ju pilligt, har kollat lite på YT, men verkar gå bra om man följer instruktionerna och inte stressar.
Det ska vara Yakima som gör Teslas original, hade ju dem på Kodiaqen på slutet också.
Men original ser bättre ut än det Yakima själva säljer, monteringen är väl densamma.

Jag tror jag köper original räcke till vår Thule Motion XT Alpine :slight_smile:

Jag tog en Y bland annat pga det otroligt jobbiga bagageutrymmet på 3:an.

Oavsett hur mycket man packar.

Hade hoppats på att nya 3:an skulle bli/få hatchback.

2 gillningar

Carwow har gjort en provkörning av nya Model 3, tar upp skillnader jämfört med den gamla, så som ljudnivå, blinkers, stötdämpare osv.

1 gillning

Passar Model 3 skulle jag ta den :slight_smile: Varför ta något gammalt (Model Y) om man kan ta något nytt :slight_smile:

5 gillningar

Kollat den nu. Verkar som en bra uppdatering.

Ska vi betta när @xms67 väl lägger en order? :joy:

1 gillning


:sunglasses:

17 gillningar

Sprider du vit rök i skorstenen över Älvsjö nu då? :nerd_face:

2 gillningar

Ett stort grattis redan på förhand!

Driving The Muppets GIF

1 gillning

smoke clouds GIF by Erica Anderson

2 gillningar

Tack alla för mod kraft och tålamod..:sunglasses::grin:

Känns mycket bra, men det är galet hur mycket man är beredd att betala för en familjebil för att mest åka till affärer och träningsaktiviteter..:woozy_face::sweat_smile:

4 gillningar

En bra start är ju att du nu har ett Tesla konto. Grattis och där gick iPhone 15Pro fetbort. :joy::joy::joy:

3 gillningar

Tesla model Y är den absolut bästa bilen jag någonsin stått parkerad med så du har något att se fram emot :wink: :grin:
Skämtåsido , grattis ! :smiley: hoppas du blir nöjd

2 gillningar

WTF :flushed: Det trodde jag aldrig :joy: Grattis :+1:

1 gillning

En kvalificerad gissning när Y kommer uppdateras? :grinning:

2 gillningar

Snyggt :+1:

1 gillning

Det där känns så bra..:joy::joy::joy: