Nya LEGO Land Rover Defender är på väg

Från sajten:
image

Lego har hintat i flera dagar och rykten har flödat. Men nu är det nära en lansering av den kommande Land Rover Classic Defender.

Redan den 1 april skall den vara här, Lego startade lanseringen genom att publicera en video på sina sociala medier för två dagar sedan. Videon består av en Land Rover Defender ståendes långt ut i vildmarken och skall vara en Legobutik som är svår att hitta och innehåller en nyhet.

I guess you could say … this store kinda went a little off-road. Any wild guesses what one might find in this store? 😉 pic.twitter.com/tBKgmYAdqy

— LEGO (@LEGO_Group) March 14, 2023

Igår fick vi se en bild på 10317 Land Rover Classic Defender och lite mer information om bygget, som artikelnummer och antal bitar.

10317 Land Rover Classic Defender

  • Ålder på kartongen: 18+
  • Antal bitar: 2,336 stycken
  • Pris: 239.99 dollar
  • Lansering: 1 april, 2023

Under dagen idag har officiella bilder läckt ut innan Lego själva fått visa dem. Men troligtvis kommer Lego visa dem i sina sociala medier och på sin hemsida under dagen eller närmaste dagarna. Men när det handlar om ett så här intressant och snyggt set kan vi inte låta bli att hänga med ryktesvägarna och luska fram några bilder på härligheten.

Vem kunde ana att Lego någonsin skulle bli nästan lika omtalat och läckt som Apple?

Galleri

Såg ett intressant påstående på YT som jag ville kolla med dig @DennisKlarin om det kan stämma.
Vilken Lego tema var det som räddade Lego från konkurs?

1 gillning

Det vet jag inte riktigt, men skulle tro att det var när de förnyade sitt kontrakt med Disney och Star Wars tog fart på riktigt. Men kanske är något jag intalat mig bara :smiley:

Detta måste vara snyggaste bygget på länge. Nästan i samma klass som mina egna bilar jag bygger! :smiley:

Jag blev väldigt förvånad för påståendet är det Bionicle :flushed:
Enligt mig det mest tråkiga och ointressanta Legot någonsin.

Finns online nu! 2600! :cold_face:

Ja, sjukt otippat. Får nog kika på det där! :slight_smile: Men hade för mig att det fanns en ovanlig historia om hur de tog sig tillbaka. För såg illa ut där ett tag!

1 gillning