Ny version av Google Home appen inför Matter

Från sajten:
image

Google har visat upp en helt redesignad app för Google Home. På tiden tänker många men framförallt är den förberedd för Matter.

Google Home-appen har genom åren fått ett antal mindre uppdateringar, i vissa fall enbart kosmetiska sådana men nu är det dags för ett rejält ansiktslyft. Nu blir det fokus på att skräddarsy utifrån det egna behovet men också stöd för Matter och en ny vy för Nest-kameror samt utökad stöd för enheter. Just den senare är välbehövlig då exempelvis sensorer bara funnits där i appen utan större möjligheter till integration.

Google Home app

Med nya appen ska det gå snabbare att para enheter som stöder Matter men också enklare att navigera i kameravyn vilket varit i det besvärligaste lager. Möjlighet att skräddarsy appen och göra personliga inställningar kommer också med den nya appen.

Google Home app

Att kunna leta upp ett videoklipp från en Nest-kamera och se detta ska gå mycket snabbare i nya appen. Just när det gäller Nest-kameror ska det också bli möjligt att se alla på samma gång i appen.

Google Home app

Just automationer kommer även att förbättras via en egen flik i appen. Här ska det gå att styra och kontrollera rutiner enklare hantera vilka åtgärder som ska ingå. Under nästa år kommer Google också att lansera en skripteditor med mer än 100 nya funktioner för dig som vill dyka ner än mer i automationens värld.

På hemsidan för Google Home ska det även bli möjligt att som användare kunna se dina kameror eller dörrvideoklockor och denna planeras bli tillgänglig inom ett par veckor enligt företaget.

Vad tror du om detta? Kommer appen att bli mer användbar nu?

Källa: Engadget

Detta behövdes verkligen.
Men hoppas man kan ställa ner storleken på ikonerna, nu känns de anpassade för folk som har 5 smarta lampor och en kamera.

Då är det igång. Ska testa om det är något att ha.

Väntar fortf att bli antagen som Beta, och någon ny uppdatering har jag ej fått… suck…. :tired_face:

Har du accepterat? Jag ansökte och blev godkänd dagen efter men jag behövde gå in på samma ställe igen och acceptera efter det :thinking:

Stått så här i typ ngn vecka nu :confused:

Season 9 Smh GIF by The Office

Eller hur!! Drygt

1 gillning

Ngt man kan göra???