Ny Tesla Model 3 RWD med 620 km räckvidd

Från sajten:
image

Tesla har uppdaterat deras utbud av lagerbilar och där går nu att hitta en Tesla Model 3 med rekordlång räckvidd.

Den nya Model 3 har en WLTP-räckvidd på 620 kilometer – det är den längsta räckvidden bland Teslas elbilar. Dessutom gör den 0 till 100 km/h på bara 5,9 sekunder. För att göra det ännu mer förvirrande är den dessutom billigare än vanliga basmodellen av Tesla 3 som kostar 507 170 kronor. Den här nya modellen med längre räckvidd börjar från 495 170 kronor. Under 2019 så erbjöd Tesla under en kort tid en bakhjulsdriven Model 3 i Long Range-utförande.

Via: Allt om elbil

3 gillningar

Hur mycket bagage får man in i en 3:a? Vad kan den jämföras med? Jag har kollat men tänker mig någon som har mer erfarenhet. Typ om man jämför med en Polestar 2?

Fler liter i en 3a än i en Polestar 2 (561l vs 405l). Men enklare att packa bagage i en Polestar 2 tack vare hatchback.

1 gillning

Hatchbacken gör Polestar2 bättre. Du kan få in ett bord i Polestar2 (om du fäller stolarna)...det får du inte i en Model3.

EDIT: något som alltid imponerade mig var just pack möjligheterna på ModelS/X och även nu ModelY...så var förvånande model3 hade så begränsad öppning

2 gillningar

Man funderar ju på om man medvetet gjort så på 3 för att folk ska välja en större Tesla istället.

2 gillningar

Jättemycket, om du får in det genom den lilla öppningen :sweat_smile:

Blir spännande att se om nästa tesla blir en liten hatchback.

1 gillning

Då beställer jag en direkt. Luckan är alldeles för liten på min 3:a och en Y är för stor för min smak.

Model 3 har ett brevinkast till bagageutrymme. Vidare har det baksätet – eller framförallt när man försöker ta sig ur det – brutit flest lårbenshalsar av alla modeller.

1 gillning

Tveksamt. Model Y är ju liksom hatchback-varianten typ :slight_smile:

Kan vi ändå stanna upp och reflektera över att man kan få en elbil med grym räckvidd och en massa härlig teknik och riktigt bra prestanda för under 500k. Jag tycker det är så häftigt och sätter verkligen press på övriga tillverkare.

5 gillningar

Japp - men man får inte glömma att Tesla har horribel leverans- och serviceorganisation.

Och farthållare… och inga parkeringssensorer… :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Hur tror du att Teslas nya lilla modell kommer att se ut? För mig känns en liten hatchback ganska naturligt🙂

Model Y är ju en familjebil, jag tror också på en mindre hatchback för singeln/paret, tänker typ EX30/MG4-storlek :slight_smile:

Förlåt, jag trodde vi pratade om Tesla Model 3 faceliften.

Nya minstingen blir alldeles säkert någon hatchbackig-grej.

1 gillning

mm, trist att 3:an inte har hatchback

Tyvärr verkar de inte finnas kvar. Eller någon som ser dem på hemsidan?

Det var ett tillfälligt parti bilar som egentligen skulle till något annat land men såldes inte, därför kom dom till Sverige. Så det var nog bara en tillfällig grej så länge det fanns bilar tillgängliga.

Jo, exakt, visste att det var tillfälligt. Men hoppades att det skulle stå någon och damma i ett hörn..:blush: