Ny mesh-lösning: TP-Link Deco M9 eller Asus ZenWifi XT8

Amazon-svenska som vi säger :slight_smile:

2 gillningar

250/250 i varenda hörn av lägenheten nu, nice. :heart_eyes:

5 gillningar

Das macht Spaß (på ren Amazon-svenska)!

1 gillning

Bra skit som vi säger. :slight_smile:

1 gillning

Overkill med 3 puckar på 68kvm men nu är man framtidssäkrad :see_no_evil:.
Installationen via appen var väldigt “apple-likt”. Sjukt användarvänligt och smidigt.

Ena pucken blir lite varm då den står i tv-bänken, dock inte lika varm som Samsungs one connect box blir

2 gillningar

Jag har en UniFi Dream Machine i tv-bänken. På helgerna grillar vi marshmallows över den. :wink:

4 gillningar

Gött. Så bor man i hus och funderar på bergvärme är det bättre att köpa någon dream machine som står för uppvärmningen :wink:

2 gillningar

Värmer ganska bra även om fläkten tar ner tempen lite.

1 gillning

Märkt en märklig sak nu med nya nätverket.
Sambon har en lastgammal och billig Lenovo som hon kör RDP mot sitt jobb. Idag har Lenovon tappat nätverket 4-5 gånger och RDP har kopplats ned. Med den förra routern (Technicolor från Telenor) hände inte det.
Ska testa trådat i morgon till hennes dator från en av meshpuckarna och se om det blir mer stabilt.
Hon har fått en ny Lenovo via sitt jobb som ska konfigureras upp i helgen så detta kanske är ett ickeproblem framöver.

Jag själv har suttit i teams-möten hela dagen på min MacBook Air och det har fungerat felfritt.

2 gillningar

Felet kanske ligger hos sambons arbetsgivare?
Somliga dagar har jag och mina kollegor fasliga problem med arbetets vpn.

Ingen vpn. Enbart RDP. Hon pratade med deras support och de hittade inga fel.
Men de har allmänt strul med RDPn. Märkligt bara att detta fel inte uppstått tidigare med två äldre routers.

Inget vpn. :open_mouth:
Ingen säkerhetsansvarig på det jobbet.

3 gillningar

Deras RDP är inte helt hundra heller…

2 gillningar

Nätverkskabel löste det

Nu 9 månader efter, hur har det fungerat med Asus Zewifi XT8? Dags att byta ut mitt gamla Asus AI Mesh som krånglar en del…

Jag har haft igång mina sen december och kan inte minnas något direkt strul. Har bra räckvidd i hela lägenheten, dock 80 m2 utan någon betong i väggarna.

1 gillning

Tack för hjälpen! :smile:
Jag kolla runt lite till innan köp, men de verkar prisvärda…
Ska köra med kabel emellan, många Mesh system verkar inte stödja det