Ny iPad – vilken ska man satsa på?

Köpte du en M4? :open_mouth:

Förra gen igen.

Är det den du håller på o bråkar med den där appen som försvann på? Jag har fortfarande inte kommit underfund med om det är en padda eller en Mac jag vill ha, men nu när ARM PCs börjar bli en grej kanske man borde snegla på något sånt istället.

Jag har appen kvar på paddan men inte i luren.

Nu blir det nog snart en order på en iPad. Måste dock iväg och kika på 13 och 11. Elgiganten hos oss hade bara 11 tummaren på display. den kändes rätt ok där, men vill gärna ha13 och vill gärna jämföra dem...
Får väl bli en tur till Apple Store på Emporia eller något i veckan.

2 gillningar

Jag är så glad att vi valde 11" faktiskt. Men beror helt på vad man ska använda den till. Jag slänger ner den i ryggsäcken och använder till vissa småsaker på dagarna. Tittar på lite film och slösurfar på den på kvällarna.

Både min bror och pappa har äldre 12,9" och de klagar på dom konstant :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Köpte 13. Och älskar den. Blir som en MAcbook och iPad i ett. Älskar att jag kan ha arbetsyta för bilder mm och sämre syn ör storleken riktigt niece. Förvånad över hur lite den väger utan tangentbordet, superlätt. Vill jag se film har jag alltid velat ha sältor skärm som möjligt, så 10,5 och 11 känns för litet. :slight_smile:

2 gillningar

Samma här, en 12,9 PRO med magic keyboard. Visst kanske lite stor men perfekt storlek att se filmer på när man är 60+. :joy::joy:

Just för film gör skärmstorleken minimal skillnad.

2 gillningar

Jag gick från iPad Pro 12,9 med magic keyboard till m3 MacBook Air. Uppskattar MacBooken mer i mitt användande.

Dock finns det stunder då jag saknar min iPad.

Det är det lilla som gör det. Frugan har en mindre så jag har att jämföra med. :joy:

Skillnaden motsvarar en putsning av glasögonen..:sweat_smile::sweat_smile:

1 gillning

Jag är lite av en mini fan, började med mini 2 när den kom och köpte sen mini 5 pga IOS uppdelning och ryktet sa att det var den sista minin. Sen kom mini 6 med alla rätt som jag hoppade, magnetiska pennan usb-c, nu väntar jag på mini 7 om den kommer.
Jag har alltid gillat storleken och vikten. Tillräckligt stor för att se på film och läsa, köper e-böcker. Samt tillräckligt smidig för en jackficka, den är bara 40gram tyngre än en iPhone max men 150gram lättare än iPad Air.
Tyvärr kom det inte något tangentbord till femman eller sexan, jag har haft två olika till tvåan som funkat ok. Jag önskar att mini 7 kom ut med någon apple processor och något tangentbord till det så hade jag nog försökt att avsluta min mobil och ersätta kommunikationen i några andra kanaler. Jag menar hur många datorer behöver man per person egentligen? Tre har jag nu: mobil, mini 5 och MBA M1.

2 gillningar

Hade gärna haft en mini, tycker storleken är perfekt för att läsa och bärbarheten.

Sen har jag min m2 12.9 som jag använder dagligen, en pro från 2017 som jag använder för att läsa men hade gärna bytt den mot en mini.
Men priset är lite väl högt för den.

1 gillning

Kan hålla med att 13 är lite mer otymplig när man ska ha den typ i sängen eller soffan när man halvligger, trots att den är så lätt. Mest är jag rädd att tappa den när jag inte har den på Magic Keyboard.
Man kanske skulle ångra köpet för att ta en mindre, när vilka ångestbeslut. :slight_smile:

Vill skaffa något sorts skydd att ha när man inte kör tangentbordet, lite typ som jag har på gamla iPad Pro, folio tangentbord.

Vad finns det för trevligt som man kan ha? Skydda framsidan i alla fall, baksidan kanske inte så mycket?

Varför inte det vanliga Folio skalet?

Ja, täntke att den fanns, dock något dyr, tänker mer nåt som kostar runt 500 ish. får räcka med dyra inköp ett tag framåt... :slight_smile:

Finns ju massor av tredjepartsalternativ. Exempelvis:

https://www.esrgear.com/products/ipad-pro-13-2024-rebound-magnetic-case/1252087/?set_country=se&gad_source=1&gclid=CjwKCAjw_4S3BhAAEiwA_64YhmUgZt0m-zXrFlfqKo2c2nERDGOhNR6nuc0mF3d3cb_9J_SZPvMpUhoCtb0QAvD_BwE

Tack. Såg det vid en snabb googling. tänkte om någon hade en riktig favorit. Men de ser rätt lika ut.
Gillar ESR som märke. Har magnetplånboken efter ditt tips till iPhone.
Fast jag har den med hitta nätverk. Gillar den skarpt.

1 gillning