Nu kan man se var SL-bussen är i realtid

Äntligen!

1 gillning

Vilken ”sl -app” handlar det om ?

Och motsvarande på Google Play.

1 gillning

Får du det att fungera? Ser nada live här inne i stan.

Du klickar på bussen du ska resa med och sedan kommer ”Vi bygger en ny realtidskarta” upp.

Står även i nedre vänsterkant av kartan att det är en betafunktion.

Ser nada.

Edit: nu hittade jag.

Kan även se i denna vy var bussen är.

Sök under avgångar i stället för sök resa.

Klickar jag på bussarna här kommer kartan upp.

1 gillning

Yes editerade mitt inlägg ovan, hittade!

1 gillning

Från sajten:
image

SL meddelar i dag att det framöver går att se var bussarna i Stockholm befinner sig i realtid.

Genom att i kartan i SL-appen klicka på busshållsplatserna går det att se var bussen befinner sig i realtid. Det går att se om bussen är full och hur eventuella bussar som det ska bytas till är fulla. Det går också att se var andra bussar ligger i trafiken.

För att få tillgång till den nya funktionen behövs den senaste uppdateringen till SL-appen till din smarttelefon.

Så ser du var bussen är

  1. Öppna SL-appen eller uppdatera/ladda ner den i Appstore eller Google Play.
  2. Gå till fliken Resa och Avgångar.
  3. Skriv in en hållplats du vill resa från. För att kunna söka på en resa från platsen du befinner dig måste du ha tillåtit att SL-appen använder din platsinformation.
  4. Klicka på en busslinje. Kartan öppnas.
  5. Du ser linjens sträckning och hållplatser och hur bussarna rör sig längs linjen. Det går även att dra upp en vy med linjesträckningen med hållplatsnamnen och där se bussen förflytta sig från en hållplats till nästa.

 

I nuläget är det just bussar som går att se på kartan, det går inte att se tåg, spårvagnar eller båtar.

Via: Sveriges radio

Källa: SL

Vi skåningar hälsar stockholmarna välkomna till framtiden.

 

I göteborg har vi kunnat se var bussarna är, i appen senaste 6 åren :face_with_hand_over_mouth:

2 gillningar

Är väl inte svårt att lokalisera dem när de ligger på botten? :wink:

I nivå med skivat bröd. Inte riktigt, men nästan..:heart::clap::heart::clap:

Ps. Den som säger att Stockholmare är bortskämda nästa gång kommer få läsa den här tråden. Högt. :grin:

Nu kan jag meddela dig i realtid när bussen passerar utanför ditt hus. :male_detective:t2:

2 gillningar

Äntligen..:sweat_smile:

no way lol GIF

Ja varför har inte Sthlm infört detta tidigare, fler städer som har, å andra sidan går oftast bussarna så tätt i trafik iaf, bara hoppa på nästa :wink: Men en jättebra funktion

Bortskämda på så sätt att det är en busshållplats var 5meter och bussarna går var 5min? :joy: