Nu kan du testa Apples iOS 13 & MacOS Catalina

Från sajten:
https://teknikveckan.com/apple/nu-kan-du-testa-apples-ios-13-macos-catalina/


image

Nu är beta-testandet av iOS 13 och MacOS Catalina igång för alla. Så här kommer du igång.

Tänk dock på att beta är en beta och det kan vara många saker som inte fungerar. En ett klassiskt problem brukar vara att BankID och därmed Swish inte vill lira.

För att komma igång med beta-testandet behöver du bara registrera dig via beta.apple.com. Dock kan sidan vara svår att nå stundtals nu när många försöker göra det samtidigt.

Bara att invänta BankID :frowning:

1 gillning

Precis, när BankID funkar är det go time!

Då får ni vänta till i höst…

Sjukt tråkigt. Man är så beroende av swish/bankID

Äsch, riktigt skönt att inte komma åt allt faktiskt hela tiden… Kör allt sånt på iPaden just nu…

Tänker mest om man är ute och behöver betala/identifiera sig eller dylikt.

Eller om man behöver göra ett ägarbyte på en bil.

1 gillning

Kör iOS 13 (iPadOS?) på iPad och Catalina på Macbook. Avvaktar telefonerna, som har bankid. Eller, kanske installerar på en av telefonerna :slight_smile:

Gillar TV-appen på datorn. De små ikonerna på iPaden, men har inte hunnit kolla så mycket än.

1 gillning

Hahaha

Om man installerar betan, när väl ”riktiga” ipados kommer så uppdaterar man automatiskt till det, eller måste man rulla tillbaka till senaste ”riktiga” OS?

Då tar du bort betaprofilen och sedan uppgradera till releaseversionen. Du behöver inte gå tillbaka till iOS 12.

B8A8D590-8A73-40F8-9EC4-BD4E51B6F880

2 gillningar

Såja!

Jag har nu iOS 13 på min telefon. Jävlar vad bra det funkar. FaceID är så mycket snabbare dessutom.

1 gillning

Yeah

Uppdaterat min iPad Pro 10.5 igår, funkar helt ok att surfa med, nog bra för att inte behöva backa i alla fall.
Jag har rapporterat en ofunktion där tangentbordet skärs av på höger del då jag växlar från Safari till Messages.

Ett annat fel jag sett gäller användande av emoji på Facebooks websida, returknappen funkar inte för att skicka iväg kommentarerna med då. Ej rapporterat det.

Valde att installera på både iPhone och iPad nu. Har en annan enhet för när jag eventuellt behöver BankID.

2 gillningar

Så ja!

Sugen på att uppdatera min iPhone med. Dock står det att man ska göra säkerhetskopia via iTunes och arkivera den. Funkar det inte med iCloud säkerhetskopia?