Nu kan du logga in med ett eget konto på SVT Play

Från sajten:
image

SVT Play har under en period tillåtit vissa utvalda användare att beta-testa en ny funktion som gör att det går att skapa ett konto på SVT Play och nu har funktionen rullats ut till alla.

Nu när du besöker SVT Play så kommer du få en fråga om du vill skapa ett konto. Det går att logga in med Apple, Google eller med e-postadress och allt du tittar på kommer synkas mellan alla enheter där du är inloggad. Det går att skaffa flera konton och använda på samma enhet om ni är fler i familjen och detta är en tacksam funktion så vi som kanske börjar se något på SVT Play på tv’n slipper spola fram tills där vi var om vi istället vill fortsätta senare på till exempel en surfplatta.

Det går även att lägga till tittarhistorik så allt du tidigare har sett på till exempel din tv kommer importeras till ditt konto så du enkelt vet vad du har sett och inte. En annan fördel med det är att personliga rekommendationer snabbt kommer att bli bättre. Funktionen är inte helt klart så lite skavanker här och var kan uppkomma.

Källa: SVT

6 gillningar

1247652

4 gillningar

Det där har jag haft i flera veckor,
Trodde det var släppt till alla?

Samma här.

Och även jag :slight_smile:

Fick det med uppdateringen igår. I versionen innan fanns inte inloggningsikonen i hörnet.
Men en välkommen "nyhet" då. :wink:

Äntligen!

Jag tycker att både SVT och SRs streamingtjänster har mognat och blivit riktigt bra över åren. Jag använder mig flitigt av båda två.

3 gillningar

Nu är det bara 4K och bättre ljud som saknas.

De lanserar nog snart HD och UltraHD med Dolby Vision, 199kr/månaden extra på din skattesedel, glöm inte att det max är 5 enheter varav enbart två samtidigt. :joy:

Toppen,

Nu är bollen upplagd för att vi som betalar tv-skatt även ska kunna se på SVT utomlands. Väntar ivrigt

2 gillningar

Tänker på att det finns många äldre som inte har en dator eller en smartphone, men kollar ibland på SVT Play. Så jag är nog lite kluven till att det ska vara ett konto.
Man betalar ju för SVT via skattsedeln numera.

Det är väl inget krav att du ska ska skapa ett konto?

Det behövs ett steg till för att det ska funka som för t.ex danska DRTV. Där finns tre sätt att se:

  1. Utan inloggning då endast DRTVs egenproducerade material visas utomlands

  2. Med konto (epost) för historik och favoriter

  3. Bekräfta att du har dansk folkbokföringsadress med e-ID för att kunna se allt innehåll inom EU.

Men bra att man nu kan fortsätta titta på annan enhet, funkar fint.

Inget krav ännu. Men misstänker att det kan bli obligatorisk framöver.

Så länge det är public service ska det väl vara tillgängligt för alla. Blev lite nyfiken på hur ser de äldre utan dator eller smartphone på SVT Play? Och vad är nackdelen med ett konto?

1 gillning

Min far har en knapptelefon, ingen dator eller e-post adress etc.. Men han har Wifi (som jag har ordnat) och en LG smart TV han kan hantera och ser SVT Play via appen.

Men jag får väl försöka fixa ett konto på något sätt om det blir obligatoriskt.

Tror inte de kommer att begränsa möjligheten med att titta genom att göra det obligatoriskt med konto. Så länge man tittar från ett svenskt ip bör det ju inte vara några problem.

3 gillningar

Om det skulle bli obligatoriskt är det väl bara att du sätter upp ett konto åt honom och loggar in en gång, sen är det väl bara att köra.

Ja går nog att göra så om det blir aktuellt.

1 gillning