Nu kan du deklarera

Alla som får tillbaka på skatten har betalt in för mycket och alla som får restskatt för lite. Det är inte som lotto eller triss :slightly_smiling_face:

Om jag tittar på hur detta lån har utvecklat sig så slår det börsen, obligationer och räntepapper hos mig. Om jag tittar runt omkring mig så verkar de flesta med lite besparingar/investeringar förlorat pengar de senaste veckorna. Så dock inte skatteåtebäringen…:+1:

1 gillning

Om du inte räknar utdelning på aktier så förlorar du eller tar hem vinst enbart när du säljer :slightly_smiling_face:

Nej, det är dina halmgubbar

Ja, det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln.
Som tur är har vi inte pandemier varje år och därför är det 99 ggr av 100 en förlust att låna ut gratis till staten.

1 gillning

På ett sätt är det såklart sant. Samtidigt har din disponibla ”förmögenhet” minskat…:cry:

1 gillning

Fast du säger en sak i ett inlägg och en annan i ett annat inlägg… hur ska dubha det?

1 gillning

Är du full eller stressad? :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

Ja det är klart. Det du behöver inom några år på börsen eller om du belånat bostaden för att köpa på börsen eller du skall precis gå i pension så blir det ett problem. Det håller jag med om :slightly_smiling_face:

Kan du ta det på svenska?

Naw, förstod du inte? Har rättat nu så även du kan förstå

Vad är motsägelsefullt?

Att i ett inlägg svara du nej på att man inte ska vara glad att man valt alternativet att ”spara” hos staten. I ett annat svarar du Ja på att slår börsen.

Och än en gång finns det andra sätt att förvalta sina pengar än en indexfond…

Hade t.o.m räckt med Spara pengar med hög sparränta | Svea Ekonomi