Nu kan du deklarera

Det finns ju de som tycker att det är dålig planering att låta staten förvalta mer än nödvändigt. Bättre att investera pengarna i ett gruvbolag som hittar Kobolt eller något liknande…:innocent:. Men jag är glad för dessa pengar, även om det kanske hade varit 200 ytterligare om jag hade investerat dem själv…:grin:

Glada för att ni lånat ut pengar gratis till staten? :smiley:

I dessa tider ska man vara glad att man valt det alternativet. Eller du tänker att dom blir hackade och pengarna försvinner? :wink:

Fick bara 3’ tillbaka :neutral_face:

1 gillning

Vi är staten. :grinning:

1 gillning

Varför ska man vara glad över det?
Kan du inte hantera pengar? :joy::joy::joy:

Haha, nej det är vi inte.

1 gillning

Det bästa är ju om man ligger så lågt som möjligt. Vissa ser ju dessa pengar som något "sparande"men pengarna lånas ju ut till mer eller mindre nollränta. Försöker komma så nära noll det bara går, och i år ska jag betala in 500 pixadores.

3 gillningar

Har man råd kan man ju kosta på sig och låna ut till staten, man kanske får tillbaks en vacker dag när man behöver.

Samma här. Ränteavdrag är svårt att undvika dock. Utan det ligger jag kring nollan, brukar få betala/eller få tillbaka 300kr ungefär.

1 gillning

Det är en principiell fråga på var man ser sig själv i samhällskontraktet.

Antar att du tar höjd för ränteavdraget och därmed så handlar det ju inte om att du hindrar utlåning till våra gemensamma intressen (staten) utan att du tar ut förskott på ränteavdraget som de personer som inte äger någon bostad är med och betalar till dig.

Räkna inte med det

1 gillning

Eller ideologisk

Har du koll på börsen? Hävdar du även att alla fonsmäklare inte kan hamtera pengar? :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Tror du börsen är enda stället att ha pengar på? :joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy::joy:

Skulle betala in 74:-. Sen rättade företaget ett fel så jag ha,made på 1,7 tillbaka. Efter lite reseavdrag så ha,nade jag på 3.3 :smiley:

Sa jag det? Jag frågade om du trodde alla fondmäklare inte kan hantera pengar. Men allt hackas ju med ett knapptryck ändå.

Var skrev jag att jag trodde det?

Jag frågar om du tror det… enligt din logik så kan dom ju inte hantera pengar eftersom de flesta fonderna går ner.

Reseavdrag måste väl ändå räknas som en bonus?
Skatteverket måste ju egentligen inte ge oss detta med tanke på miljön.
Hur som 25 lax till midsommarn :beers: