Nu har Apple slagit upp dörrarna i Westfield Mall of Scandinavia

Från sajten:
image

Det blev en andra Apple Store i Stockholm tillslut och imorse slog Apple upp dörrarna till butiken som ligger i Westfield Mall of Scandinavia.

Stockholmare behöver inte längre vallfärda till Täby Centrum för att klämma på nya produkter, få hjälp med sina prylar eller närvara på kostnadsfria kurser då de nu har öppnat upp i Westfield Mall of Scandinavia som ligger i Solna. Detta blir helt klart en smidigare butik att ta sig till för många Stockholmare och för att fira det hela delade Apple med sig av lite kul information.

• Apple lanserade sin första webbshop i Sverige 1998
  • Den första webbutiken slog upp dörrarna i Täby C i september 2012
  • Totalt har Apple tre egna fysiska butiker i Sverige
  • Butiken i Mall of Scandinavia drivs med 100 procent förnybar energi, precis som alla andra Apple-butiker
  • Golvet i butiken är av biopolymerterazzo, ett FSC-certifierat trä
  • Butiken öppnade 08:00 och samtliga nya produkter som Apple visade upp på sitt event kommer gå att klämma och känna på i butiken.

Alla kunder som tar sig ett besök till deras nya butik imorgon kommer få en månads gratis provperiod av Apple TV+.

Det är ju trevligt att det ligger på gångavstånd hemifrån. Men jag funderar lite på vad man ska med en fysisk Apple butik till, har haft iPhone sen iPhone 4, har bara besökt Apple butiker utomlands bara för att kolla, aldrig besökt Apple butik i Sverige, aldrig handlat från en fysisk Apple butik. Kommer troligen aldrig besöka den där heller.

Kidsen måste ju ha någonstans att hänga.

1 gillning

haha va !!! då e vi tvärtom du o ja , bor ju ganska långt ifrån en , så varje tillfälle ja får ( alltså när jag är nära en ) så besöker ja , klämma känna på allt man inte har de ju himlen ! men de kanske bara ja som e sån .. :man_shrugging:t2::sweat_smile:

1 gillning

Jag gillar också att gå in på en när tillfälle ges.
Man känna se och känna på grejer och dom har allt i butik. Som armband till exempel.
Får hoppas det dyker upp en i Göteborg inom en snar framtid.

eller hur o ja e ju inte inne så ofta , säg allt från 1-4 gånger per år , under den tiden har de alltid kommit nytt ( nästan ) färger hur dom är på riktigt , stl på aw band , datorerna , ipad:sen, kolla / jobba me de nya som kommit mjukvarumässigt sett , önskar ja bodde närmare så man kunde vara där oftare :sweat_smile::wink:

Man vännner ju helt klart igen sig. Väldigt synd de stängde på Väla. :frowning:

Alla kunder som tar sig ett besök till deras nya butik imorgon kommer få en månads gratis provperiod av Apple TV+.

Lär väl endast gälla nya kunder.

1 gillning

Killen med Vision Pro på sig.:rofl::rofl:

1 gillning

Det blev ett litet besök idag!

2 gillningar

Alltså. Sjukt synd att iPhone 16 inte har 120 hz :sob:

Gillar verkligen hur den blåa ser ut.

1 gillning

snyggt !! ska snart dit o grotta ner mig , ska nog vara där en hel dag , när tjejerna i fam gör rest av mall:et

2 gillningar

japp de inte bra ! annars ett solklart köp för mig ..

2 gillningar

Äpplemos? :laughing:

Jag har tidigare besökt Täby i ett garantiärende och fått min enhet utbytt inom några minuter. Vid sådana tillfällen kan jag besöka butiken.

3 gillningar

Som nu när det släpps nya saker så kan det gå snabbare att köpa i butiken. Klockan jag köpte idag på Emporia, har leveranstid slutet av oktober från Apple Store på nätet.

5 gillningar