Nu går det att se "Berättelsen om Killinggänget" på SVT

Från sajten:


Svensk komedi har nog aldrig varit så bra som när Killinggänget skapade humorklassiker efter humorklassiker och vad gör egentligen gänget idag?

På SVT Play går det från och med idag att se dokumentärserien “Berättelsen om Killinggänget” där vi får följa med när Henrik Schyffert, Andres Lokko, Robert Gustafsson, Johan Rheborg, Martin Luuk och Tomas Alfredson berättar om sina karriärer som tar fart ordentligt i mitten av 90-talet. Tillsammans skapade de bland annat “I manegen med Glenn Killing”, “NileCity 105,6” och “Percy tårar” – tre succéer som gjorde att Sverige vek sig av skratt.

Dokumentärserien är i tre delar där vi får lära oss hur allt började och hur medlemmarna valdes fram och vi får följa med ända till slutet där deras sista show som gjordes på Dramaten inte riktigt blev den succé som de hade hoppats på. Samtliga avsnitt är redan tillgängliga och de går att se på SVT Play.

4 gillningar

Denna klipper vi ikväll.

2 gillningar

Startade precis.

1 gillning

Haha, vilka underbara minnen man får tillbaka. :joy:

Jag blir inte riktigt klok på ljudmixen..

I intervjuerna är ljuder klockrent men så fort det är klipp till allt gammalt så har jag inget ljud i centerhögtalaren på mitt 5.1-system :confused:

Riktigt nostalgisk och mysig dokumentär och hoppet om något nytt från detta underbara gäng tändes.