Nu finns ett gäng av IKEAs nya Matter-prylar att klicka hem

Alpstuga gick in i Home direkt. Tryck på + uppe i hörnet, Lägg till tillbehör, scanna koden, klart.

1 gillning

Tryck på plus
Scanna koden
Timeout…

För alla av mina enheter.

Steg 1…

Testa att starta om alla Hemma-hubbar du har, det vill säga iPad, Apple TV, HomePod.

1 gillning

Bra förslag.

1 gillning

Provade det och matade till sist in koden manuellt. Då fungerade det med min HomePod mini :slight_smile:

1 gillning

Köpte en Kajplats för att testa. Tog 3s att få in den i Apple Home och uppdateringen var synlig samtidigt. Älskar det. Nu slipper jag andra hubbar. :smiling_face_with_three_hearts:

1 gillning

Så den gick in i Apple home utan några andra hubbar typ dirigera?

Japp, de nya matter prylarna behöver ingen specifik hub. Det går bra med typ en Google streamer eller lite olika Apple prylar

1 gillning

Och med det har vi kommit upp i version 1.0 av det smarta hemmet – tänk.. 10 år av betatestande av olika lösningar och varianter..

4 gillningar

Ja. Syntes direkt.

1 gillning

Var du tvungen att ha lampan nära HomePod mimin när du la in den? En lampa av fyra hittas nämligen inte alls och har jag testat på exakt samma ställe med alla fyra.

Ändrat svar…

Jag har två och jag har haft problem med avståndet men tror att den andra gick att para på längre avstånd. Minns dock inte

Okej, tack för svar. jag får testa att ha lampan som inte funkar nära homepoden.

1 gillning

Ni som kört på dessa grejer ett tag nu, är ni nöjda?

1 gillning

Ja, köpte några lampor och lite annat till gården i vintras. Funkar fortfarande fint.

1 gillning

I princip nöjd men jag har problem med att vissa enheter går offline efter ett tag och måste paras ihop igen. Så sent som igår så märkte jag att tre Timmerflottar (temperatursensorerna) hade försvunnit.

Och jag har, då och då, problem med ett Myggbett (dörr/fönster sensor) som envisas med att försvinna.

Men annars så :slight_smile:

Jag gillar att Timmerflottarna kan visa historik så det går att se temperaturvariationer över tid.

1 gillning

https://www.ikea.com/se/sv/p/liljebagge-termostat-foer-element-vit-smart-80622062/

:scream:

2 gillningar

Fräsigt. Men ser inte nyttan med dessa.

Man spar inte energi genom att strypa en termostat, man spar energi genom att skruva ner kurvan på värmepumpen.

Ett vattenburet system har en tröghet i sig så nattsänkning märks knappt.

1 gillning

Är nog för såna som inte är som oss som har värmepump.

1 gillning