Kan man lägga till dessa i typ Apple Home kit utan Dirigera hubben?
Har för mig att jag har en Aqara med Matterstöd, men minns inte. Den kanske kan plocka in till exempel CO2 mätaren?
Glömde kolla innan jag köpte. Har precis kommit hem från en tur på IKEA med en Alpstuga mätare.
Med en Homey PRo Mini borde man kunna styra och lägga till det mesta? man behöver kanske inte dirigera hu till exempel om man har en sån, eller?
Jag har ju precis fått hem en sådan.. men den lär man inte hinna leka med innan jul. @bjorsi blev ju utan, men du kanske köpte den som såldes häromdagen på bubblan?
Den verkar ha en fläkt inuti som kör konstant och surrar.
CO2 mätaren visar alldeles för högt värde. Runt 1400 och varning med gul färg, när jag precis packat upp den. Efter sex timmar är den nere på 680, som även det är för högt.
Netatmo i tre rum. När bostaden är väl genomvädrat visar Netatmo strax över 400 vilket är vad man brukar säga vara normalt utomhus med ren luft. Netatmo reagerar också mycket snabbare.
Alpstuga har inte funnits för hemleverans som enskild produkt tidigare "bara vid stora beställningar" men nu går det att beställa hem den enskilt såg jag. Dessutom 19 kronor frakt som Ikea Family-medlem.
Det går via min Google TV Streamer som är border Gateway som även är Gateway för Google Home. Mutliadmin funkar bra även om det är lite snurrigt. Jag kan lägga till enheter via HA och sen dela med Google Home eller åt andra hållet. Ser likadant ut oavsett hur jag gör.
Ja, köpte ett par lampor och ett par temperatursensorer. La in dem direkt i Hem med en HomePod mini som hub. Har ingen IKEA hub alls.
Fick klicka på ”flera alternativ” på första steget där man lägger till tillbehör i hemappen, välja tillbehöret och sedan skanna qrkoden.