Nu finns en helt ny version av Aqara Home

Från sajten:
{featuredimage}

I samband med att Aqara lanserade sin första smarta radiatortermostat fick vi även en annan nyhet. Appen Aqara Home når version 3.0 och bjuder på nyheter.

Aqara Home 3.0 som nya appen heter bjuder på en mängd nyheter, förbättringar och inte minst ett helt nytt utseende. Det blir enklare att skräddarsy utseende så att det passar användarens behov med olika typer av hemskärmar. Möjlighet att ändra storlek på de olika knapparna finns vilket vi ser fler och fler företag implementera i sina appar för smarta hem.

Landskapsläge blir också tillgängligt för de som använder surfplattor vid styrningen av sitt Aqara-hem. På bilderna nedan syns hur förändringen ser ut när det gäller styrningen med en bättre översikt och tydligare ikoner för de olika produkterna.

Har du uppdaterat till nya versionen och vad tycker du om den?

Snygg app! Jag håller på utvärderar inköp av några prylar från Aqara. Kapar tråden lite, @Micke_Rehn du som är Matter-experten här. Apple TV ska ju agera Matter-hub om jag förstår det rätt. Innebär det att man kan koppla Matter-kompatible IOT-pryl direkt till Apple TV eller måste jag fortfarande skaffa Aqaras Hub?

1 gillning

Bra fråga faktiskt och i detta fallet kommer du att behöva en Aqara hub, antingen M1S eller M2 eftersom stödet för Matter till deras produkter sker via deras hub så inte direkt på produkten i sig. Precis samma som det kommer att vara för Philips Hue där alla deras produkter får stöd för Matter men via Hue Bridge. Produkter som direkt kommer att ha stöd för Matter behöver använda antingen Thread, Wifi eller BLE eftersom dessa stöds direkt. Zigbee prylar blir via en kompatibel hub/gateway.

2 gillningar

Tack @Micke_Rehn! Innebär detta då att det kan komma prylar som alltså kan prata direkt med tex Apple TV eller HomePod utan att behöva egen hubb?