Nu blir det dyrare att fika på IKEA

Den beställningen låter som en vanlig dagskonsumtion för @RolexJocke

2 gillningar

Men vad kostar kaffet numera? Jag jobbade i Tingsryd en sommar (1996-1997?) och då kostade en kopp bryggkaffe fortfarande 50 öre, för det var lika viktigt för Börje som korven var för Ingvar.

1,5 kr, höjdes för några år sedan från 1 krona :slight_smile:

1 gillning

De kanske görs lokalt? Kunder som klagar. Timanställda som inte är nöjda med arbetsvillkoren.

1 gillning

Ingvar skrev in i testamentet att korven fortsättningsvis skall kosta 5 kr. Tar nog tid innan någon vågar ändra på det

1 gillning

Coolt. Kan tänka mig många högt uppsatta lider av Ingvars beslut. :slight_smile:

Det var droppen, nu är inflationen helt otyglad!
Ikea höjer korven till 7 kr.
(men sänker priset på veg korv)

1 gillning

Nu är råttet mågat. Nästa gång jag besöker Ikea tar jag med matsäck.

Biltema står när andra faller.

5 gillningar

Härligt Biltema! Men Ikea säljer ju faktiskt fortfarande korv för 5 kr och följer Ingvars ”testamente”. Han angav väl aldrig krav på köttinnehåll i korven :laughing:

Från sajten:
image

Vi visste att det skulle komma men nu är dagen tyvärr här – dagen då korven på IKEA går från fem kronor upp till sju kronor.

Miljontals svenskar har tillsammans tryckt korv på IKEA år efter år och har fått en rykande avlång korv i ett mjukt korvbröd för endast fem kronor. Nu är den enda fina stunden på IKEA över. För nu kommer priset att höjas från fem kronor till hela sju kronor. Kamprads dröm om att deras kunder alltid kan räkna med att få köpa en korv för fem kronor är över. Men det är inte bara negativa nyheter utan till det mer positiva så kommer deras vegetariska korv sänkas i pris och den går från tio till fem kronor.

Detta är inte första gången IKEA höjer priserna utan för ett tag sedan så gick priserna på glass och läsk även upp en aning. Nu får vi hoppas att det är slut på höjningar på ett tag så vi kan njuta av vår korv i fred.

Läs även: Nu blir det dyrare att fika på IKEA

Via pressmeddelande

Du säger ju emot dig själv i artikeln. :slight_smile: Kamprads dröm är inte över. Det säljs ju fortfarande en korv för 5:-

1 gillning

Vegetarisk korv räknas inte som korv. :wink: :sweat_smile:

1 gillning

"korv"

1 gillning

korv!

" Korv avser vanligen en livsmedelsprodukt som innehåller kött och som tillverkas i avlång form. Korvar finns i olika storlekar, med olika köttråvaror eller vegetariska råvaror och andra ingredienser. Beroende på typ av korv äts de varma eller kalla, som huvudrätt, tilltugg eller smörgåspålägg, och kan vara såväl ett billigt baslivsmedel eller en lyxprodukt. Den korv som säljs i Sverige är vanligen förkokt eller rökt, mer sällan rå."

Förstår att det är enklare att kalla något vegetariskt likadant men en korv är det fasen inte. En strumpa full med grönsaker som liknar en korv kan jag sträcka mig till!

1 gillning

Om man ätit korv några dagar och sedan går på dass. Är det fortfarande en korv när den kommer ut då?

För osmakligt såhär på morgonen? :smiley:

1 gillning

Skulle säga att det beror på ens egna tarmflora faktiskt! :smiley:

2 gillningar

Vanligen kött står det så det utesluter inte att kalla korv som innehåller enbart grönsaker för korv heller. Fattar inte varför folk är så rädda för sånt. Det är som mjölkindustrin blev rädda för att folk skulle välja vegetariska alternativ och upptäcka att de kanske är godare så de fick till ett förbud mot att kalla något som är 100% djurmjölk för mjölk.
Korv för mig beskriver formen på produkten. Inte innehållet.

3 gillningar

Jag trollar mest faktiskt, har inget emot vegetariska alternativ och äter det ibland jag med, bland annat IKEAs "korv" =)

3 gillningar