Nu blir det dyrare att fika på IKEA

Från sajten:
image

Är det något man alltid kan lita på så är det att det går att köpa en korv för fem kronor på IKEA men att fika kommer bli dyrare.

IKEA höjer priserna på glass och läsk i samtliga av sina affärer och det är den första höjningen de har gjort på 20 år. Anledningen är inte på grund av inflationen utan istället transport- och logistikkostnader som har gått upp. Det betyder att priset går från 5 kronor till 9 kronor och Marcus Carlsson, landschef för IKEA Food säger till Aftonbladet:

“Det är ökade transport- och logistikkostnader som ligger bakom beslutet. Men det går inte att hitta någon billigare läsk eller glass någonstans, vi ligger fortfarande lägst på marknaden”

Är du orolig för korven så kan du andas ut, den kommer fortsatt att kosta fem kronor precis som den har gjort väldigt länge.

Via SvD

Har inte korven några transportkostnader eller hur tänker dom där?

Olika avtal för olika produkter säkert.

Har för mig att Ingvar en gång i tiden bestämde att priset på korv inte fick höjas. Kanske lever hans dekret kvar.

När Börjes i Tingsryd höjde priset på räckmackorna från 35 till 39 kronor så finns det ingen glädje kvar i livet.

1 gillning

Då köpte du dig ett par chaps istället. :joy::joy:

chaps? :slight_smile:

1 gillning

Chaps är en form av byxholkar. Plagget användes av cowboys vid hästridning för att slippa skavsår på innanlår och ljumskar och för att skydda yttersidan av benen vid ridning i snår. Chaps används idag av vissa ryttare och motorcykelförare.

2 gillningar

Jag trodde han var med i matchen när han tog en macka i en ridsportsaffär, frågar mig fortfarande hur han hittat dit för en räkmacka. :joy::joy::joy:

Börjes i Tingsryd är en matvarubutik – Börjes på alla andra ställen (samt bredvid huvudbutiken i Tingsryd) är hästbutik :slight_smile:

1 gillning

Jag trodde han syftade på chips.

Där ser man, kände igen namnet då en bekant som höll på med hästar brukade beställa saker därifrån.

Jag köpte en liten sliten räkmacka förra veckan i Stockholm för 169:-.
Läxan var att aldrig köpa en räkmacka som man inte kan se innan man beställer. :grimacing:

Och det måste typ varit Stockholms billigaste räckmacka!

Eller minsta. :joy::joy:

Det är en upplevelse utan dess like!

Tydlig korrelation :slight_smile:

1 gillning

Där skulle man ju varit den dagen och gjort soprent på bordet. :joy::joy:

Ja, extremt dålig framförhållning av Mauri!

1 gillning

Semlorna såg fina ut.